Monday, January 20, 2014

Senibina sekitar Putrajaya.

Jumaat lepas pergi turun Putrajaya, main basikal dan bersenam satu taman botani. Tak da siapa nak diajak dan yang sudi ikut hanyalah my litle sister. Kami berdua bersuka ria, bergelak tawa macam sweet couple, berpeluh-peluh lawan push up dan aku menang 15-10. Sebab taman tu terlalu besar, kami decide untuk buat apa saja yang kau rasa nak buat. janji matlamat kita, peluh keluar dan segarkan badan. 

Macam biasa, imeginasi aku tak akan duduk diam bila tengok sesuatu sudut tempat, dari segi rakyat nya, budaya nya mahupun persekitaran. Pasti tersangkut cerita di kaki lima. Walhal semua ni cerita lama. 

**********
Mukadimah.

Pembinaan Putrajaya diilhamkan oleh Mahathir dan reka bentuk jalan utama nya itu "ditiru" ilham dari sebuah kota dari Perancis iaitu, Paris. Dan lokasi yang diambil "tiru" ialah Champs Elysees



Actually aku baru nak merangkak baca buku berkaitan freemason. Art of Deception. Jerry D Gray. Buku lama, Penulis tu dulu tentera Amerika but now dia dah islam. Katenyerr..Tapi aku bagitau, buku tu sangat menakutkan dan kadang-kadang macam ajak aku tidur. 

Ok, ade kaitan buku tu dengan apa yang aku nak cerita ni. Gerakan Freemason dan kisah-kisah illuminati.

**********

Aku sempat singgah solat asar dekat Masjid Putrajaya tu. Masuk haritu, 4x aku solat kat situ. Masha Allah....sangat lah cantik senibina parsi dia. Cuma hamba-Nya saja yang kurang cantik sebab seluar dia paras-paras lutut waktu itu. Almaklum pegi besenam. Tak jadi masalah sebab secantik-cantik masjid, kain pelikat pasti tak lekang. So aku solat asar kat situ dan my litle sis tinggal dekat kereta. 


**********
Gerakan Freemason dan illuminati kaitan-nya dengan senibina disekitar Putrajaya. 


Gambar kat atas ni, Which is belah kiri tu Vatican city. Tempat pusat terbesar Gereja Kristian Katolik. Dan belah kanan is Putrajaya. Pandangan dari arah utara tu, Masjid yang aku cakap tadi, dan belah timur tu bangunan pentadbiran utama, Bangunan Putra nama dia.

Tengok dekat tengah-tengah tu ada point yang dikaitkan dengan freemason, dajal bermata satu. Tak pandai nak kritik seni bina dia, sebab tak ada ilmu. Cuma perhatikan dan berfikir apa yang sama antara dua seni bina ini. Kritik la jugak tu kan?

Aku nak sharing yang lokasi point bulat warna putih tu kan, petang-petang saaaangaat hapening dengan gelagat kanak-kanak yang sedang bermain kereta control, basikal, belun, dan macam-macam lah dan kat situ lah tempat aku tinggal kan adik aku sementara aku pergi belah utara untuk ke masjid. Dan lepas solat, aku pusing-pusing dekat kawasan point putih tu. 

Tak timbul pulak perasaan yang aku sedang berpusing dekat mata satu....choi.

Di sekitar Putrajaya jugak ade Obelisk, atau tiang. So,

Nampak Obelisk tak? 


Yang ni obelisk utama kat putrajaya, yang kecoh-kecoh persoal tentang motif pembinaan tiang ni. Apa yang aku baca, Obelisk dibina bagi melambangkan tuhan Matahari yang disembah oleh orang mesir kuno, dan digunakan juga oleh iluminati sebagai mercu tanda mereka. Btw, iluminati menjadikan hari ahad sebagai hari suci mereka. Mungkin kalau org kristian, hari ahad masa untuk mereka ke gereja?

(SUN DAY) ?

Ok, tapi kenapa perlu dibina sebegini di Putrajaya. Bagi aku, sangat pelik pemandangan macam ni. Seperti simbol sesuatu yang telah dirancang dan ade maksud yang sama. 


Sebenarnya! ramai jugak tak perasan tiang obelisk mcm ni  ada bersembunyi lagi di sebuah taman di sekitar Putrajaya? Aku main basikal dekat Taman Botani, so taman tu lah yang aku maksudkan. Kami berdua gigih mendaki 1 per 1 anak tangga yang mencuram ke atas bukit, tinggi...dan jalan ke puncak nya....sehingga berjumpalah kamu dengan...


Naik bulu roma aku tengok benda ni kat puncak bukit tu. Serius nampak mengerikan. Lokasi nya pun rahsia dan berada di atas bukit. Kami lawan push up betol2 kat belakang tiang ni. Sempat lagi.

Habis cerita tiang misteri.

Ok dan aku pun nak balik dah.....aku mengaku yang aku sesat time nak balik tu sebab tak fokus. Sampailah aku terserempak dengan bangunan, yang turut di isukan sebagai simbol freemason.

Alamanda Putrajaya? susah nak ke sini tau, bagi yang pertama kali pergi, dia akan sesat. Dan bepusing-pusing cari alamanda....Disebalik nya....bentuk bangunan shoping mall ni seakan-akan simbol compass freemason. Lihat...


Sama kan? seni bina bangunan alamanda yang di bina hampir sama dengan simbol freemason tu. Perjalanan terus menuju ke Kuala Lumpur dan dari jauh nampak pulak PICC...


Ok yang ini sangat serius. Yang ni PICC nama dia. Design dia unik, cantik...rupanya bersimbol jelas bentuk mata pula. Dalam buku art of deception tak henti-henti penulis tu kaitkan simbol macam ni dengan gerakan freemason dan iluminati yang seni bina sebegini banyak juga di negara2 lain dan tak silap ada 1 di beijing. Senibina stadium. Pernah tengok simbol piramid bermata satu tu (simbol illuminati)? hah. itulah yang dimaksudkan. (Pegi tgok sendiri simbol tu)

Pening-pening cari jalan, dan aku sampai juga akhirnya kat rumah. Dah Maghrib.

**********

New World Order.

Golongan iluminati mengatakan bahawa dunia akan dikuasai oleh sebuah kelompok elit yang akan memerintah dunia dengan cara pemerintahan yang........aku tak jelas masksud dia. Yang ni yang buat aku menguap-nguap ni. Myb yang tersendiri lah kan. Humanisme, Liberal mcm tu agaknya.

Para anggota Illuminati mempercayai bahwa anti-kristus (Dajjal) akan datang ke bumi dan akan memerintah selamanya. Dan musuh terbesar Illuminati adalah Islam, sebab nyer, dalam Al-Quran tertulis bahwa Anti-Kristus (Dajjal)  akan dikalahkan oleh Imam Mahdi. ok.

Apa tujuan ILLUMINATI ?

1. Menghapus semua agama dan Kepercayaan.
2. Menghapus sistem keluarga.
3. Mengubah sistem politik dunia.
4. Selalu bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia dan merosakkan kehidupan politik, ekonomi, dan sosial negara-negara non-Yahudi atau Goyim (sebutan dari bangsa lain di luar Yahudi)
5.menguasai dunia yg dipimpin oleh si mata satu. Ok. seram.

Illuminati masuk kedalam segala urusan kehidupan manusia untuk menyampaikan pesan2 mereka melalui setiap sudut, sebab tu bila aku baca buku art of deception, aku cakap benda tu sangat psiko dan telah dirancang terutama sekali yang jelas nyata ialah seni bina bangunan, filem, simbol2 tertentu dan aktor pemimpin-pemimpin Amerika Syarikat.

Pernah tengoh siri The Arival? Aku ade je simpan dalam laptop ni, tersimpan lama...cuma tak berani nak tengok 1per 1 episod dia. Psiko nanti. Kalau anda ada, cuba lah hayati 1 per 1 episod dia, kalau rajin. Ada juga tersiar semua episod di utube. Aku tak berani. Cukup lah aku termenung tgok tiang obelisk kat puncak bukit taman tu.......


Habes cerita, ini bukan kes dilema melayu moden tau, ini berkaitan tentang aspek agama dan kehidupan..ok..Hidup lah dengan berilmu, beriman dan berakal, macam cogan kata sekolah tu#





No comments:

Post a Comment