Wednesday, January 22, 2014

Kita kawan. kan?

"Rindu nya kat kau amirrr..."

"Kalau boleh nak putar balik masa bersama-sama dan berjuang dengan kau"

"Nanti kirim salam kat family kau ye"

"Aku doakan kau berjaya dunia akhirat"

"Tahniah sebab dah habis sem1 kat UKM"

**********

Disebabkan insiden gatal tangan 2 bulan yang lepas, jadinya handphone aku kehilangan semua no telifon yang tersimpan dalam phone dan jugak dalam sim kad. Kesan nya bila apa-apa msg yang masuk, atau terima panggilan, aku tak tahu datang nya dari siapa. So dengan rendah hati aku memohon maaf pada mereka yang terpaksa aku tanya "Ni siapa?" maaf bla bla bla bla...."

Bila aku baca balik msg yang aku terima kat atas ni, aku rasa macam "amboi, touching nye ayat".. than aku tanya ni siapa. than dia tak nak bagitau, dia ckp boleh tak kita kenal tanpa mengenali sape2? baru best, ajaib". Pastu aku gelak.

Dan wassap tu terputus sbb dia minta diri nak solat maghrib. Sebelum tu dia ada bagi "klu" . Klu yang dia bagi ttg diri dia tu sampaikan buat aku terpaksa bukak fail-fail lama. Cari siapakah gerangan empunya diri. 

Dekat wassap tu dia tak letak gambar dia. sbb tu aku tak tau. Ok bila aku selongkar balik, ok aku dah tau, rupanya dia. Eh betul ke ni. Ok betul lah kot.

**********

Dunia ini akan terasa kecil sebab kita hanya duduk setakok di tempat kita sahaja. Tak tengok orang, tak peduli orang, tak kesah orang. Tersebut adalah diri aku sebelum aku mampu berdiri macam sekarang. 

Tapi bila habis SPM, kaki tu dah mampu untuk mencari jalan keluar dengan sendiri. Zaman perkembangan tu mula dari hujung tahun 2008 sehingga tahun 2010 mcm tu lah.

Bilamana membesar selama 3 tahun dekat politeknik, kalau suruh cerita balik kenangan yang telah tercipta, mungkin aku berjaya hasilkan novel tebal. Sememang nya aku tak mampu nak ingat semua kenangan,

Tapi bila aku tengok wajah kawan-kawan aku yang pernah menghasilkan kenangan dengan aku, aku rasa itu adalah satu anugerah. Watak mereka, lakonan mereka beri kesan dalam diri aku sebagai kawan kepada mereka. Sampai sekarang, sisa-sisa tu masih ada. Tak tahu sampai bila. 

Sebab bila aku berada di tempat baru macam sekarang, bilamana aku dah tak berjumpa lagi dengan watak-watak lama, semua nya watak baru, aku rasa kehilangan. Dan aku akan murung. bual hal sendiri.

Sebab tu ada ungkapan,

"Kita hanya akan menghargai sesuatu itu selepas ia tidak ada lagi di depan mata kita"

Ok habis metadologi karut bab 3.

Reply balik msg tadi.

**********

"Semoga berjaya jugak kau kat sana...Sihat sentiasa hendaknya"

"Tahniah sebab dapat jawatan kerja yang baik" Jawatan kau besar kan, so mungkin aku boleh praktikal kat office kau masa sem akhir nanti. Dengar tak?

"Jika dipanjang kan umur, pasti usaha untuk bertemu tak akan luntur, mungkin masa tu belum ada, kau tengok lah, kawan-kawan yang lain pun sibuk nya dah macam pm. Kita tengok siapa kahwin dulu, kat majlis perkahwinan tu mungkin kita boleh berjumpa" Muahahaha.

"Aku dekat UKM macam kena lambung ombak tau, bukan senang aku nak lawan ombak tu tau, saiz nya pun besar-besar macam kau, doakan lah aku ye, kau tau lah, aku ni macam mana kan. Mane tahu, mungkin doa kau tu, boleh bagi aku sebuah kapal yang baru, untuk aku terus melawan ombak-ombak tu" Hehehe. Ombak rindu.

"Aku pun rindu kau jugak...kita kawan kan?"

Aku tak reply mcm ni pon kat wasap tu.....aku reply kat sini supaya kalau tangan aku gatal lagi, msg-msg penting macam ni tak hilang dari handfone aku, dan aku boleh baca balik tahun 2058 nanti. Itu pun kalau aku ingat password.

**********

Notakaki : Dah lama aku tak tengok prezentation yang ending dia, berebut-rebut angkat tangan nak tanya soalan. Dari situ kita boleh tengok sejauh mane confident kawan tu nak jawab balik soalan yang ditanya. Geng-geng yang suka buat-buat ada soalan selalunya yang selalu datang lambat, pastu duduk kat belakang-belakang. HAHAHA. 

Ok ade soalan? 








No comments:

Post a Comment