Monday, July 8, 2013

Salam 7 Julai 2013

Ramadhon will be coming soon. tak lame je lagi. kalau nak dikira dari hari aku tulis ni, so ade baki dalam 2 hari sahaja lagi. Pada ramadhan yang lepas, always kita berdoa agar dipertemukan lagi dengan ramadhan untuk tahun hadapan. 

"Allahumma Balighna Ramadhan"
(Maksudnya : Ya Allah sampaikan padaku bulan Ramadhan) 

Alhamdulillah, lihat hari ini? cita-cita dan doa kita itu kian hampir termakbul. Itu pun kalau berkesempatan lah, sebab mana tahu, esok atau lusa kita meninggal dunia? kan kita ada 2 hari lagi? Sesungguhnya tak de siapa yang dapat menajamin nafas kita setiap saat akan berterusan, mane tahu lepas aku taip entry ni, tiba2 mati pulak? Allah Maha Mengetahui.

Wahai kenalan2 semua, selamat menyambut bulan Ramadhan ye. Semoga Allah berkati usaha kita. Bangun awal untuk bersahur, tidur pula lewat kerana berFB bertadarus. Wah, luar biasa rasanya buat diri yang tak biasa. Semoga juga Allah permudahkan usaha ini. Amin...aku tahu aku boleh lakukannya.


P/S : Tahun lepas sambut ramadhan dengan kawan-kawan dekat rumah sewa. Its full of memory. Gua simpan kemas sampai hari ini kenangan tu. Broken habis!




1 comment:

  1. Selamat menyambut Ramadhan . Semoga kita akan selalu diberkati , Insya-Allah :)

    ReplyDelete