Saturday, June 15, 2013

Jangan Pikirin Abang..

14/6/2013. Aku dtg utk interview SPA. 
Tentu lah dengan harapan untuk berjaya.
Semoga Allah memberi aku rezeki untuk ini.




















Sebulan aku study.
Cuak dia tak yah cakap.
Nak gugur jantung.

Nak tau soalan apa dia tanya?
Aku bajet soalan pertama mesti,
Sila perkenalkan diri awak.
Tak de dah sume tu..
Nah kau, soalan pertama dia....

Awak dtg sini naik apa?
Awak beli sendiri kereta tu?
Bapak awak business?
Kat mane ek?
Oh saya akan cuba ingat kedai bapak awak tu. 
Mcm mana perniagaan dia sekarang?
Persediaan awak sebelum dtg ke temuduga ni?
Awak tanya diorang-diorang tu, diorang ckp ape?
Diorang tu N27 ke?
Diorang dah kawin ke belom?
Awak kenal diorang? selalu sembang lah?
Dekat ke tempat awak dengan dia?
1 Malaysia apakah?
Ye, terangkan pada saya.
PR1MA jelaskan pada saya?
Pendapat awak ttg BR1M?
Awak dapat 500 tu?
Awak rasa bagus ke pemberian BR1M kepada rakyat?
Implikasi yg awak rasa?
Awak pakai helmet ke? Senget-senget rambut awak.
Rambot kalau nak kerja kerjaan kena kemas sikit ye.
PTPTN skrg dah membelanjakan berapa RM utk bagi pinjaman kt student?
Membebankan tak PTPTN ni?
Pembangkang nak tutup PTPTN, em?
Kenapa awak minat nak kerja penolong pegawai tadbir?
Apa yg awak tahu ttg kerja ni? 
Ok, sebelum berakhir, awak ada nak cakap @ tanya soalan apa-apa?

**********

Beb dia tak jenguk langsung gua punye sijil bagai-bagai tu...
Dia jenguk 2 saat je. Ade 2 orang panel. 35minit soal jawab berlangsung. 

Tapi gua rasa dah perfect gua punye jawapan2.
Cuma terseliuh feat tegeliat sikit lidah bila nak jawab bab PR1MA ngn 1 Malaysia tu..
Dah study dah....cuma tak condifent nak terangkan jeler-jeler.
Soalan-soalan lain habis bejeler-jeler aku bantai.

"PTPTN skrg dah membelanjakan berapa bnyk ye utk bagi pinjaman kt student?"

Dah konferm2 aku tak tahu amount yg tepat. 
So cara yg terbaik utk tak nampak yg kita ni bodoh sgt,
Kita borak2 secara prefesional dan panjang lebar
Dan kita bawak dia ke topik lain
"tanpa dia sedari" 
Dan dia sendiri terlupa soalan apa yg dia tanya tadi?
...Sebab aku dah bawak dia pegi sembang pasal...
Final Projek aku. HAHAHA. 
Jahanam sungguh..

Peace. Kita nantikan keputusan dia...Menakutkan. 
Jom layan lagu hilang stress.



No comments:

Post a Comment