Saturday, April 6, 2013

Temuduga MQA.

2 April lepas. Aku balik poli. Mesti ade yg tekejot. Ade yg merajok pon ade. Asal tak ajak mer?..bla bla bla bla..Aduh, serba salah aku dibuatnye. Rasa macam artis nak jawab banyak sgt pertanyaan. Jenoh explain.

Camni. Aku dijemput utk datang Poli pada 2 April lepas utk temuduga dengan pihak MQA. Bukan dok temuduga kerja kosong, tapi temuduga untuk qualification sijil Diploma utk kos aku tu hah (next entry aku explain lebih lanjut). Mula2 aku tak nak gi tau, aku dok offer kat org len lah jadi wakil. Dia nak 4 org. Tapi tak dak respon pon, sume diam membisu, komen tak ape tak. Aku serba salah dibuatnye kalau aku tak gi, sape lagi nak pegi jadi wakil ni? 3 hari aku tak tenang.

Akhirnya, aku dengan rela hati offer diri utk pegi. Petang tu kat office aku isi borang 
"CUTI BERGAJI" dengan bangganya aku mintak bos aku turunkan tanda tangan kat borang tu. "Awak nak gi mana Amir?" "Saya ada hal kat Poli Tn. Aji" "Oh, ok." Maka selepas tanda tangan diturunkan, aku layak utk bercuti sehari dengan gaji berjalan. Untung kerja govement kan, ade je kemudahan dia nak bagi...

Aku tak de lah gi balik poli sorang diri, aku bawak geng-geng lama aku. Diorang sume mmg sporting. Aku yg drive kereta, mmg lah sporting Kann?...Tak gitu Lan,Afiq ngn Achai? Pukul 12 tgh malam gerak, pkul 3 pagi sampai. Mata aku dah macam spotlight mlm tu, mmg kena fokus habis. Kalu tak fokus alamatnya masuk gaung nnti, aku rabun drive mlm2 ni. Tapi Alhamdulillah selamat sampai. Nak tau aku tdo mane? klik sini : Hotel Anjung Pesona. Hahaa...dipersilakan jeles. Poli taja semua. Sgt2 aku bterima kasih.

Eh, aku tak nak cerita panjang la, nnti aku melalot sampai 5 perenggan tak de sape larat bace. Aku upload gambaq, kita rolling sama-sama lah ye, Grilll....

Orang kate gambar ni mcm pegi becuti kat tepi pantai jerr. 
"Orang kate eh, bukan aku kate"

Cuba teka mana aku?

Kacak sangat la tu,

I love perth tu, mmg baru balik becuti 3bulan kat perth. Dapat keychain kanggaroo. 
Mekasih iqbal...

Ini tak tau nak explain ape. Asyik lewat je dia...alan muka saba.

Ini dia hotel Anjung Pesona. Letaknya betul2 kat dalam Politeknik tu.
Alah...jgn jakun sgt la kan..

En. Amir belanja 10inggit sorang. Lepas duit tol aku. Love En. Amir forever.

Ketenangan yg tak de kat KL.

Sazri budak umah sewa lama. Rindu gile arr...mmg x jmpe dah pasni.
Good luck sazri.

Hai, nama saya Iqbal Othman.

Hai, nama saya Abang Alan, saya bos besar sekarang. Ehem.

Ni tak payah. Femes dah ni. HAHA

Alahai susur gajah..rindu gile aku nak pijak kau. Nak gi kelas balik :'(

Kad Siswa. Celah mane nak guna entah.

Aku tak pasti macam mana member aku dapat keje sini.

Saiz king tak de ke hah? tdoq ngn alan mane boleh pisah2 camni.

Nak balik dah. Terima Kasih daun keladi, rezeki ade, saya datang lagi.
Check Out hotel pukul 3ptg.

Ni time nak balik, Beli ole-ole utk office ngn utk Cik Huda yg menunggu di Kuala Selango.
Ratos2 ringgit borong kerepek. Adui.

Ni nama dia Nurul Huda. Seronok sgt dpt jumpe kamu. Bunga-bunga hati saya dbuatnye.
Mesti tak pecaya kan? Tak pelah...

Ni gengster mane ntah, susah nak explain ni. HAHA. ok lah tu je gambar.
Best tak best tak? Hihih...


********************

Forever syukur pada Allah. Terima kasih dekat pensyarah aku, Cik Aishah, En. Amir dan semua yg terlibat utk jayakan MQA haritu. JP,JPH yg sponsor hotel ngn makan, member2 yg sudi ikut sama, lan,achai,afiq, efiz ngn iqbal, moga perjumpaan ni bukan yg terakhir. Semoga MQA haritu lulus dengan jayanya lah eh, aku pon tak tau result dia camne. Next entry aku kongsi ape soalan2 MQA yg ditanya ok. Orite. Assalamualaikum...







2 comments:

  1. Oh hari tu perjumpaan dengan MQA dekat BK 1.1 ke ? Sebab masa saya habis kelas saya nampak abg2 sume masuk dlm kelas tu . Ingatkan abg2 sem 6 . HUHU . Seronoknya dapat masuk hotel tu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak eh? hehehe...mmg seronok pon, tapi tak puas :(

      Delete