Sunday, April 7, 2013

Kronologi P.

Tanggal 6 April 2013. Genap 3 tahun aku memandu menggunakan lesen P. Atau nama penuh dia, lesen Percubaan. Kire aku ni baru lah lagi. Selama 3 tahun ni jugak aku diuji oleh Allah dengan pelbagai macam cabaran dan dugaan. Semestinya, sedikit sebanyak telah mematangkan aku. Kalau aku nak kongsi cerita2 yg aku alami, alamatnye mmg panjang lah entry ni. (Tayar meletup kat highway, kereta mati tepi simpang jalan, cermin belakang pecah, bateri kereta habis masa nak gi kerja, minyak habis kat higway, tahan kencing dalam jem, kena saman dbkl, kereta kena tarik, and so much more lah). Dari pengalaman tu, baru kita sedar yg kita bukan sentiasa bernasib baik. Ape sahaja boleh beraku dalam ape jua keadaan. Tak payah la cerita kan. History is past.

Nak pakai kereta mmg memerlukan duit yg bnyk, maksud aku kos penyelenggaraan, minyak, perkara-perkara diluar jangkaan dan sebagainya, Wallahu'alam. Itu baru kerenah kereta kecik buatan Malaysia. Anyway tak nak cerita panjang, Tahniah utk diri aku sendiri. Dan jadilah pemandu yang berhemah.
- Love Always.


Paling latest : Kereta aku hilang, kene tarik dengan DBKL, sbb parking merata kat damansara. 150nggit melayang. Pengajaran : jgn selalu ingat nasib kita baik. Bepeluh tak bepeluh bila pergi kat kereta, tgok-tgok kereta kita hilang? HAHA!


Pengalaman, telah mendewasakan, mematangkan fikiran - Spring





1 comment:

  1. Huhu . Terbaik lah bang (Y) . Yang penting best bila ada kereta . :)

    ReplyDelete