Friday, January 4, 2013

22nd.

Tahun baru 2013.
Orang lain dah lame update,
aku baru nak mula,

Pelbagai azam baru aku baca.
Tak heran semua tu,
aku pun ada. Cuma yang aku nak cakap...

Azam tahun 2012 aku pun aku lupe apa point-point die,
Inikan pulak nak tanam azam baru?

Sengih kerang.

Tak de ape lah sangat nak di banggakan.
Aku still hidup sebagai seorang lelaki di bumi tuhan.
Cari rezeki, makan dan tidur. Itu wajib.

Kalau ada rezeki lebih di tahun 2013 ni,
adalah...
Apa yg aku harapkan awal-awal tahun ni ialah sebuah pekerjaan.
Ye. aku sedang mencari. Beri aku peluang.
Semua orang mahukan yang terbaik dalam hidup.
Aku pon nak begitu.

Orang bijak tidak akan buat kesilapan dua kali.
Seboleh-boleh nya dia akan mencuba untuk tidak berbuat silap.
Takdir hidup dan masa depan itu di tangan Tuahan.

Aku tau semua tu.
Sebab tu aku tak nak tanam azam lebih-lebih sangat.
Sebab aku tau,

Masa depan akan datang dengan sendirinya,
Tersenyum lah.


#Umur dah 22Tahun, aku tak daftar mengundi lagi. Teruk. 

No comments:

Post a Comment