Tuesday, November 27, 2012

Susu membesarkan kita.

Assalamualaikum...

Sejak meninggalkan alam persekolahan IPTA, aku sedikit buntu duduk dirumah. Baru 3hari berlalu aura kegelisahan dah melande, macam something yang tak kene bile diri tak tau nak buat ape. Rezeki line internet yang begitu pantas aku gunakan sebaik mungkin untuk teropong kerja kosong, habis semua laman sesawang aku bukak, InshaAllah suatu hari nanti mungkin ade yang tersangkut. Aku kene berusaha lebih utk bab ni.

Bile duduk rumah, aku memang malas nak pegi kuar. tak tau pesal, hebit mungkin. Selese. Tapi tak macam time kat rumah sewa, ape saje boleh berlaku. But seriusly aku mmg macam tu. Malas sikit nak keluar rumah. Anyone nak ajak lepak2?

Story? Nak ceritelah sikit ttg hemster2 aku. Demok dan demok demok yang lain. Diorang dah besar. kot lah boleh buat korban tu kan....hm, pening gak aku membelenyer...mau tak, bau harum semerbak kencing dia. kakak aku mula lah memekak..sampai tahap die plak pandai2 pegi mandikan hemster tu, tu tahap tak tahan sgt la tu. Tapi jgn ingat aku tak bersihkan diorang tau! seminggu 2x bersihkan rumah diorang. Padanlah dengan status aku skarang...penganggur. Tgok gambar jom :


Ni time usia diorang 3-4 week. if not mistaken lar, aku pon dah lupe, banyak sangat stdy last minit final haritu...sampai umur anak sendiri pon lupe. See? kasih seorang ibu menjaga 4 ekor anaknye.


Ni gambar latest....lihatlah bulu anak2 demok...kerinting, rebonding, 90an, 80an, belah tepi, belah tengah. 

Diorang hidup dengan begitu sihat sekali tanpa sebarang komplikasi. Kadang2 terasa macam nak puji diri sendiri. 4 ekor ok. Terima kasih dekat adik aku yang giat menjaga ketika aku fokus utk final haritu. aku balik jer, tgok diorang dah besar macam ni. Otak aku kadang2 terfikir untuk belikan diorang rumah baru. Tapi harga rumah sekarang mahal2, kondominium beratus2 ribu, tanah sekangkang kera pun harga punya dasyat. Tgok lah macam mane nanti. Diri sendiri tak terurus. By. (ade bau kerinduan)




No comments:

Post a Comment