Friday, October 26, 2012

Nak start ni...

Assalamualaikum...

Nak berkongsi cerite ttg pengalaman aku bele hamster. Bukanlah pengalaman pertama, sebelum2 ni aku penah bele jgak, mcm2 jenis..rolling balik sejarah kegemilangan aku, aku pernah bele anak monyet, aku penah bele tupai, aku penah bele anak ayam, burung kakak tue, cume harimau je tak sempat bele lagi. 

Belom ade rezeki.

Binatang2 tu aku bele masa zaman kanak2 dulu...Abah pon suke binatang, spend duit utk bele binatang Abah tak kesah. Abah jual buah, tiap2 hari monyet makan buah yg Abah bawak balik..sume tinggal kenangan, monyet tu dah dilepaskan dekat blakang hutan masjid negara, sbb comel dah besar...tak sanggup nak tgok comel terkurung dalam sangkar kecik. Kang tak pasal2 jadi gorila...Apelah nasib comel yg manje tu dlm hutan sane kan. Ayam pulak dah bawak balik kampong...AtOk tolong belekan. Skang mungkin ayam tu dah jadi daging manusia. Tupai pulak dah lame tekojol, sgt manje dgn aku...tak tau lah knpe die mati..same la nasib dgn burung kakak tua...dah tak ade bunyi nyanyi2 kat depan rumah sejak diorang mati...

Kalau bele ikan tak payah cakap larr....besepah2 pengalaman bele ikan....

Kucing kurang sikit...tapi ade pengalaman gak...itu pon sbb kesian...tapi die dah mati. Sedih..

Tapi sekarang aku ade binatang baru.....nanti aku cerite kat post lain ok...tunggu tau!



No comments:

Post a Comment