Friday, July 13, 2012

Salam Takziah buat keluarga Hazlan Derman.

Assalamualaikum....kabare...waras?

Syukur Alhamdulillah....hidup, dan masih bernafas seperti biase. Ibu dan Abah, adik-beradik dan teman masih lagi disisi. 11Julai 2012, dua hari telah berlalu...tapi kadang-kadang pabila ada "peristiwa" yang mengundang rasa sedih di hati, pasti tidak mudah untuk dilupakan, masakan baru berlalu 2 hari? Mustahil peristiwa itu dapat dilupakan. Hati aku mudah tersentuh...


11/7/2012 : Salam takziah buat keluarga Hazlan Derman, kawan baik aku yang baru sahaja kehilangan ibundanya yang tercinta...Semoga roh ibunya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin...

"Lan, Allah lebih sayangkan mak kau....Tabah dan sabar menghadapi ujian ini, aku dan kawan-kawan yang lain senantiasa ada dibelakang kau untuk beri semangat.....! lan kuat!!!!!"

Mengalir perlahan air mata aku masa tengok jenazah arwah mak alan sedang diusung untuk ke liang lahad. Alan nampak tenang, tapi hati seorang anak bongsu.......


Pada waktu itu..perasaan hiba, menyelubungi persekitaran tanah perkuburan isalm KL - Karak.


2 hari dah berlalu, sebelum tidur, aku teringat dekat alan. Air mata aku tidak sengaje menitik. Dia kawan aku. Tidur sebilik. Kami gurau bersama. 11 julai 2012 Dia telah kehilangan emak nya yang tercinta...disaat seminggu lagi nak melangkah ke bulan Ramadhan, dan pada tarikh kematian itu juga, sepatutnya dia berkonvoi dgn aku, untuk pulang ke PSIS, bagi menyambung pengajian semster akhir... Apa yang dirancang, terpaksa dibatalkan.....jelas terasa.

Marilah kita bersama2 sedekahkan bacaan Al-Fatihah untuk arwah ibu alan, mudah2an, arwah tenang diasana.......


Al- Fatihah...

*Semacam ada air btakung di mata ku. Lan, aku rindu kau tau.

No comments:

Post a Comment