Friday, June 1, 2012

Lembaran Baru.

Assalamualaikum.....

Baru balik dari pejabat. Mata agak mengantok jugak lar, cuma aku bertahan sikit sampai lepas solat jumaat nanti mungkin baru aku tido, kalau tido sekarang alamatnyer, solat dalam selimut nanti.

Lembaran baru bagi aku harini. Sebab today is 1 Jun 2012. Ofkos too much peristiwa sepanjang bulan 5 yang lepas yang beronak duri, sedar tidak sedar, semua cabaran dan rintangan tersebut aku berjaya lepasi 1 per 1. Well done to my self.

Dia (mei) bermula dengan senyuman tatkala final semester5 berakhir, kekecewaan diatas ketidakpuashatian semasa menjawab final, dan terubat semula dengan kegembiraan diatas keputusan cun! yang aku peroleh..after that cuti yang agak panjang, start carik kerja, dan berakhir dengan gaji 27hari bekerja di bulan mei! Tak banyak, 3 angka jer, sikit lagi nak sampai 4 angka. Sedih.

-END of MONTH-

Kepada kawan2 yang menyambut Pesta Kaamatan 31 mei....already wish dekat fb, tak lupe jugak utk member sarawak, hari gawai....1 Jun,



Daripada form 5, PLKN, sampai skarang..tak putus2 Allah memberi aku sahabat yang lahir di bumi Borneo, baik sabah mahupun sarawak, sik cayak kah? hahahah....ngapa bah kau ni =_=


Itu jer...have a nice day kawan.

Diriwayatkan dari Umamah Al Bahili ra, berkata: Rasulullah bersabda:

“Apabila masuk bulan Syaaban, (cerialah) dan sukacitalah dirimu dan perbaiki niatmu.” Kita munajat dan berdoa seperti doa Rasulullah ketika masuknya Rejab:
اللهم بارك لنا في رجب وشعبان وبلغّنا رمضان
“Allhuma Bariklana fi rajab wa syaaban wa ballighna Ramadan”,

Bermaksud :
” Ya Allah Ya Tuhan kami, anugerahkanlah keberkatan untuk kami pada Rejab dan Syaaban, dan sampaikanlah kami Ya Allah hingga Ramadan (yakni panjangkan umur kami Ya Allah sehingga kami dapat bertemu dengan Ramadan.”)



No comments:

Post a Comment