Tuesday, May 8, 2012

Celaru.

Assalamualaikum wbt.

Dah hampir seminggu cuti semester. Macam biasalah kalau student yang suku-suku macam aku ni, bila cuti sem jer, buku semua aku dah takkan tengok dah. Tinggal buku Hijrah yang aku tgah ondewei nak habiskan, tapi tak terhabis2 pon lagi, best cerita dia, perjalanan sirah Nabi Muhammad dari A - Z, yang kita pernah tahu zaman sekolah agama dulu, tapi bila makin besar, kita dah terlupe, so kita refresh balik...Al-Kisah haritu aku ade banyak lar sgt beli buku cerita, minat punye lain macam, sekali 4 aku beli...so kalau tak dibace rugilah kan. Disebabkan celaru, semua tu tebengkalai. (alasan) 

1st, hati aku still feeling in love dekat WJP yang dah hampir 3 4 hari aku tak tengok. Risau lain macam kali ni. total pembedahan, doktor maklum dalam 9rat, aku redha jelah dengan harga tu..mane lagi nak korek entah. Kakak aku bising punyer bagai....tahan jer aku ngn die.

2nd, geng...skang aku keje kat Mc Donalds, sepenuh masa mengadap beger, kentang, sos, ais krim dan seanggota dengannyer. Penat die tak payah ceritelah..lumrah alam pekerjaan. The point aku nak cakap ialah selain dari collection money yang aku carik, aku jugak nak carik pengalaman luas bekerja dalam bidang2 macam tu. Pas habis blaja kang, lagi "mencabar" rasanya. Wallahu'alam. (Masa depan akan datang dengan sendirinya). InshaAllah, gaji 2bulan dapat cover balik 1sem duit ptptn aku yang menghilang entah kemane.

3rd, (ni paling penting ni!) Saya terlepas pandang dan rasa sedih sebab terlupe Hari Jadi seseorang. Tak tau nak cakap macam mane...Malam tu saya ade msg kamu...tapi, entah kenape...saya tak sedar yang 6/5 hari jadi kamu. So ape yang saya boleh buat, selain menyesal dan rasa bersalah. Serius saya rindu nak bawak kamu makan luar, Fresh Orange, gelak2, gosip2......Saya dah bingong.."Celaru".. saya tau kamu marah. Serius saya tak sengaja. Sedih larr.... :( maaf kan saye. I'm sory........





1 comment: