Sunday, January 1, 2012

2012 : Full of Hope's

Assalamualaikum..

Selamat Tahun Baru. A new year is begining frenz. Syukur Alhamdulillah kepada Allah s.w.t yang memberi nikmat kpd kita yang nyata ianya tidak dapat dihitung dan dinilai dengan kata2...

Tak terlintas dihati nak ke dataran merdeka. but atas desakan mereka, i'm folow jelah...dengan syarat. just looking bunga api, and then go back! no lepak2..Suasana sangat meriah, rakyat malaysia turun membanjiri Kuala Lumpur......Hati aku mula mengikut rentak, syaitan berkeliaran bersorak meraikan kemenangan...


Terpancut bunga api di sekitar dataran tadi menandakan sudah melangkah kita ke tahun baru 2012. Mata aku tajam memandang ke arah percikkan bunga api yang jelas di atas kepala aku, pelbagai warna dan dihiasi pula dengan pelbagai colour. Its too amazing, wonderfull of shape, beutifull of panorama..Around 10minute, bunga api still berdentum...tambah lagi jeritan dan sorakkan org ramai yang "teruja" melihat suasana ini...its just enjoy the celebration, but full of HOPE...

Macam biasa kalau tahun baru, 1st yang akan kita dengar ialah azam tahun baru kau ape? Ohohoho. its look like childish jer. Aku ni kalau nak bercakap ttg azam tahun baru, kang dah macam bagi ceramah motivasi pulak..tak der sape pon nak dengar punyerrr... mcm ni lah, bagi aku, apa yang akan berlaku pada tahun baru 2012 ini adalah segalanya terletak di tangan Allah, mmg kita banyak merancang...berjaya,berjaya dan berjaya..nak itu nak ini, nak duit,nak happy,nak kawin,nak anak and so on lah. Tapi segalanya takdir itu ada di tangan tuhan. 



Sejenak aku toleh ke belakang..........Seolah2 baru semalam kita melangkah masuk ke tahun 2011..teringat aku pada awal tahun 2011..celoteh aku korang boleh baca kat SINI..macam2 ade...pengalaman membawa kita ke arah yang lebih matang, yer!! Selagi hidup bersama masa, maka selagi itu juga hidup itu dewasa bersama usia..

Pada tahun ini, macam orang lain jugak, menginginkan sesuatu yang baik2, berjaya dalam hidup, gembira dan sebagainya. Dan sudah tentu tahun ini merupakan tahun akhir aku sebagai seorang pelajar. Ending 2012 nanti akan tamat pengajian dan segulung diploma bakal di genggam erat, itu adalah misi yang utama. Sebelum ke misi utama ini, tak salah kalau kita back to basic. Kesedaran pada diri...merenung dan bersyukur..langkah kehidupan adalah sangat berduri, jika aku tidak berwaspada..maka terpijak lah duri itu dan tanggung lah sendiri kesakitannya.....sudah tentu pelbagai cabaran dan liku2 hidup sedang menanti aku di depan sana...

2011 punyer cerita, kalau nak di story kan mmg sangat panjang....sedih lar...mcm2 yang sedang bermain di fikiran aku...berjuang habis2an...ok thats all. kite lupakan yang telah berlalu ok.

So, Akhir kata dari aku.....Selamat tahun baru, moga apa yang korang hajatkan dalam hidup menjadi kenyataan suatu hari nanti. segalanya datang dari Allah...bersyukurlah kita sebagai seorang hamba. Gud By, Salamualaikum..nite.



No comments:

Post a Comment