Monday, December 19, 2011

Kate-kate petang.

Assalamualaikum...

Kat luar hujan lebat. Baju sume dah angkat tpakse sidai kat dalam...Ibu tengah sibuk masak kat dapor, bagitau yang malam ni ade "org" nak datang...My nenek dari kelantan dan sekutu2 beliau nak makan mlm kat dumoh arini...air tangan ibu aku meme tak der sape boleh celeng...so tak hairanlah diorang terpesona bila diajak make kat dumoh aku...kalau tak datang rasenyer mcm rugi jer..

**********

Pagi tadi pegi tukar bateri kereta tau. RM170 terbang. Ade lagi yang aku tukar..Swiss tingkap tepi..dah jem..so aku ambek keputusan nak tukar gak,aku rimas masalah2 kereta ni...so terbang lagi RM110. Keseluruhannyer abah yang support. die bagi lebih haritu sruh aku berjimat, emergency dan sbagainyer, tapi tanpa pengetahuan dia, RM yang die bagi suruh berjimat tu aku dah tibai repare ngn shoping mcm2..tinggal lar berapa keping jer lagi. But aku still save tau!.

**********

Setakat ni kewangan aku mmg tak kukuh..ptptn pon 30hb ni baru masok....Harap abah jer yang suap duit. kalo tak der dia, tak tahulah mane aku nak korek..tak kan ASB kot...Aku tengok baju2 kemeja aku dalam laci dah cecah 10helai...banyak dah tu...tapi macam biase, nafsu aku mengatekan "baru 10! org lain ade 20 tak kecoh poonn"

So semangat aku membare2...Suatu petang yang indah...aku pon naik ke tingkat 3 (3 ke 4?) SOGO... JENG3X....tebeliak bijik mate pandang ayat SALE! SALE! SALE! Tangan aku dok belek2 baju kemeja warne kelabu SEED...Usap2 baju tu macam usap bulu kucing betina.. ."Give me try 1st"...

Dalam fiting room dah pakai2 sumer "ermmm....tak jadi lar...kau mmg cantik baju,...tapi bukan sekarang ok...Ingat peasan abah...saving sikit...kau stay dulu kat sini 2 3 bulan...nanti aku datang lagi, baru aku ambik kau bawak balik ok?" So dengan muka slumber, kemeja kelabu tersebut digantung semula..by2..

**********

Aku rase tak perlu tunggu hari ibu or hari bapa untuk ucap terima kasih and what so ever..sebab tiap2 hari pon hari ibu and tiap2 hari pon hari bapa..mereka sumber inspirasi aku dan mereka juga orang kuat yang sentiasa ade dibelakang aku untuk memberi aku semangat dan sokongan,doa serta harapan agar anak lelakinyer ini suatu hari nanti boleh menjaga mereka dan berjasa kepada negara (hebattak?). Always love my moms and dads..Aku berdoa kepada Allah,agar dikurniakan umur yg panjang serta kesihatan yang hebat! untuk mereka ber2...amin..


Note's :

Seorang pendengar menelefon penyampai radio..tut..tut..

Pendengar: Helo, sy nak buat ucapan
Penyampai: Ye, silakan
Pendengar: Saya nak buat ucapan untuk ayah yg tengah basuh kereta, mak yg tgh memasak, abg yg tengah tengok tv.. dengan ucapan.. TENGAH BUAT APA TU?#



No comments:

Post a Comment