Wednesday, December 14, 2011

Back To School Again..

Assalamualaikum...

Petang2 macam ni memang aku tak der keje sangat..setakat tolong ibu aku angkat kain,buang sampah,kacau gulai, itu semua tutop mate jer aku buat...lepas tu masa untuk melayari internet tanpa henti sampai 12mlm tanpa gangguan...

Sekali sekala terlintas dekat fikiran aku, bile dah masok ke PSIS nanti, mungkin dah tak berpeluang aku nak on9 24jam macam ni...mungkin masa-masa aku lebih banyak berhadapan dengan buku tebal2, calculator saintifik, muke pensyarah, kertas soalan test,kuiz,asgnment dan seangkatan dengannyer...Semua ni kemungkinan jer ianya belom pasti sebab bagi aku, tanpa FB dengan Blog...Hidup macam sunyi sepi, macam terjatoh dalam longkang kumbahan yang tertutup...gelap jeerrrr....

So kat sana nanti aku macam biase, akan berjalan sorang2 (mata usha2 kiri kanan takot member2 aku nampak) menuju ke Perpustakaan Politeknik Sultan Idris Shah semata2! untuk bukak Fb! hahaha...tak der lah..Untuk buat Asgnment lar sekali...ape ingt aku terok sgt ke?

Tip Top jer aku dah melangkah ke FINAL SEM! Yeah...its look like a winner (mcm iklan kat tv). So menipu lah kalau aku tak cakap yang aku berbangger dengan diri aku sendiri...kan kan...Gitulah..Perjalanan hidup 2tahun kat PSIS tu mmg manis...semua aku dah harongi...rasa dia macam sirap laici kang...sejuk2 manja..aww...naik bulu rome...Jom tengok gambar2 kat bawah ni :


Ini adalah katil kesayangan aku masa sem1..masa mude2 dulu..rambot belah tepi..skema jer...
Barang2 aku serba lengkap...limau 2kotak, air 2kotak...jangan jeles...hahah..
Besepah katil aku disebabkan cuti sem yang agak panjang, 
maka tobek2 lah katil ni sebab nak design balek..


Disebabkan aku kawan baik dengan Eric Leong pengacara Casa Impian tu...maka bilik aku pon sangat kemas dan beutiful garden dalam masa 1jam jer....Tikar hijau tu aku beli dekat Sg.Besar...kau ade?
Disebabkan time ni aku nak tangkap gambar, spender dalam baldi tu pon tak nak lepaskan peluang utk turut bergambar bersama, tiba2 dia terkeluar menunjukkan yg tak sepatotnyer...So Sweet...


Time sem1 aku duduk ber4....kami dah macam adik beradik....Dan yang penting, pagi2 time nak ke kuliah...walaupon jam dah pukul 7.30pagi!! towel kitorang still tergantong..bermaksud sorang pon belom bangon lagi...memang great! Tapi tu semua tinggal kenangan..antara kami ber4, hanya 2org jer yang meneruskan perjuangan, lagi 2 dah berhenti...tak der rezeki...sedih jugak tapi nak wat camner..
Kejuruteraan awam+kejuruteraan elektrik+kewangan dan perbankan islam = Kami Penggerak Ekonomi Malaysia.


Sekarang aku dah sem5.....Bilik ni dah tinggal kenangan adabi...
Yang penting seawal semester 1 hingga semester 3..aku tak pernah dapat C dalam mane2 subjek..
Hahaha...belagak tak aku? tak derlah..bagi aku itu semua anugerah dari Allah kepada aku atas Doa,Usaha,Ikhlas dan Tawakal sebelum menjelang final...singkatan dia D.U.I.T...


Ni mase sem1 tak silap....Petang2 hobi kami mane lagi kalau tak ke pantai selat melaka belakang PSIS..Tak taulah ape yang kitorang nak buat lagi dekat PSIS tu..Sedia maklum PSIS ni tempatnyer tersorok dalam hutan sikit, so student2 dia jadi gile disebabkan persekitaran yang kurang entertainment...Kami bersosial dengan cara bergambar mcm budak2 kat atas ni...


Jeng3x.....Masa berlalu dengan pantas sekali...Kami dah pon masok semester 2!! Abang Amir memang sangat baik masa ni....semua junior2 hormat pada abang Amir...Hm...sem2 mmg makin tough dia punyer pengalaman...Hidup aku tunggang langgang time sem2....tgok gambar kat bawah ni..


Ni katil aku mase sem2...1 bilik 2 orang...Mesti korang akan tanyer, kenapa bilik Abg Amir kemas sangat ni? Aku akan jawab : Waktu ni Abg Amir dilande Stress tahap 4...Roomate Abg Amir pon ganas sikit orang nyer, kene himpap, rebot selimut malam2, itu dah perkara biase....Nak tunggu kemas, sila datang ke bilik abg pada hari Ahad....


Pejam Celik...dah naik sem3....sem kali ni aku lebih aktif sikit..sana sini aku join...Bermulanya semua itu sebab aku bertanding dalam Pilihan Raya Kampus, time PRK, Seluruh Politeknik ada poster muke aku... Dan hasilnyer aku menang dalam kerusi exco, menewaskan musuh2 yang lain..so secara tidak langsung aku diangakat menjadi exco jabatan perdagangan,Jawatankuasa Perwakilan pelajar..
Aktif sana sini...tapi aku rase aku macam hopless jugak, sebabnyer aku rase aku tak dapat membantu student2 poli,aku tak dapat nak mendengar keluhan diorang,aku rase JPP mcm syok sendiri..so aku nekad lupakan JPP selama2nyer..kini aku anti kepada JPP..


Aku dah carik gambar katil mase sem3...tapi tak jumpe...hilang kot...ini jer yang ade...hahah...ni gambar katil aku masa sem3...aku sengaje conteng ayat FREEDOM sebab waktu ni aku dah nak berambos dari PSIS....tanggal 28April tamat sudah aku harungi sem3...Boleh aku cakapkan yang sem3 ni amatlah tercabar kesabaran aku...pahit manis payau semua aku telan...sampai muntah2 tepi longkang..Tapi semuanyer dah berlalu, dan sekarang aku dah besar...semangat baru dan harapan baru...Its time to Praktikel!


6Bulan bertapak kat KWSP (Sem4)....Pergh...kenikmatan tidak terkata...
Pengalaman mencurah2....Tingkat 17,Seksyen Bajet,Jabatan Kewangan Sentiasa Dihati....

dan kini.....
pejam celik....
aku sudah di tahun akhir....
Tak lagi duduk dalam asrama....
Tercampak dekat rumah sewa....
Bersama aset kesayangan meredah Sabak Bernam..WJP 49XX...
Segulung Diploma hampir di genggam....


Aku lebih matang, pandang ke hadapan....sekalipon jatoh tergolek anjing...aku bangkit sorang2...belajar dari kesilapan..banyak berfikir, banyak berdoa...Kurang 10 hari lagi, untuk aku memulakan kehidupan baru sem5...Sengajer aku coretkan semua kenagan2 aku, bermula dari sem1 sampai sekarang, sekurang2nyer bila aku dah tua nanti, bila aku dah tamat pengajian, aku dapat gelak sorang2 bila bace post ni...
Dan aku menulis semua ini agar aku tidak lupa akan ape yang telah aku lalui dalam kehidupan aku sepanjang 20tahun ini...lebih2 lagi kehidupan kampus di PSIS yang memang dah sebati dalam perjalanan hidup aku...


Ni gambar Jabatan Perdagangan....dekat Universiti panggil Fakulti, dekat Poli gune sistem Jabatan...
Kuliah aku semuanya dekat bangunan ni, naik tangga sampai tingkat4...tecungap2..masok kelas air cond rosak...tu sume perkara biase...Datang kelas lambat kene nyanyi lagu Politeknik depan kelas, baru boleh masok...tak siap asgnment, begadoh hal2 kecik...macam2...its all about our memorys...

Akhir kata dari aku....terima lah gambar kat bawah ni...


Garden of knowledge....


Centre of Islamic @ PSIS.


Buat mereka yang baru nak melangkah masok ke PSIS ni.....
Selamat Maju jaye saya ucapkan.....
Buat yang terbaik.....semuanya kerana Allah dan ke dua Ibu Bapa kita....
Sama2 kita majukan Politeknik,

Klik dan sila hayati gambar diatas..sebijik macam life aku kat PSIS dulu..haha


Kalau dah bermula sem baru nanti...mungkin Blog aku dah tak der post2 baru (jarang update)....manekan tidak...kami Student Banking & Economic, sibuk macam perdana menteri..sampaikan....
"Nak terkentut pon tak der mase"?


Salam Perjuangan,
Back To School_21/12/12







No comments:

Post a Comment