Monday, September 19, 2011

Ok, Fine! Amir, dont do again.

Assalamualaikum to all....



Baru balik dari office, kaki rase mcm penat tambah pulak kelesuan sebab sehari tak makan...Azan kat KL around 7.15 o'Clock...baru aku boleh makan. Sebenarnyer x der benda sgt yang nak ditaip ni...Cume 1 jer peristiwa yang agak 'bodo' yang aku lalui harini...Which is aku baru aje membayar saman waktu lunch tadi. Oh! lupe, Nak bagi tau kat kawan2 yg belom tau...Dengan secara rasminye, aku telah disaman oleh DBKL, diulangi DBKL!....dekat kawasan blakang blok rumah aku, pada 16 September! Hari Malaysia! dan rasenye itu adalah hari cuti! Entah kenapa dia lapar sangat sampai tegamak makan duit haram dari aku..

**************************


Malas lar nak becerita panjang ttg perkara yang dah berlalu. Even duit saman tu pon aku dah bayar . Dah lar tak ade diskaun!! Penat aku tawar menawar..."kak saya org miskin, kak saya budak poli, kak saya tak pinjam ptptn, dan sebagainyer..Tapi 5sen pon dia tak tolak!!! Aku pon macam kene pukau, dengan begitu skema...Menghulurkan Ringgit Malaysia 100 kat akak tu tanda mengalah. Nasib baik dia lembot orgnya kalo tak kene maki ngn aku...Time keluar dari pintu DBKL Raja Laut tu. Muke aku merah padam, dan otak aku mula berkata2.."KENAPE KAU PERGI BAYAR BODO!'' Oh! Dont try this at home. Semenjak peristiwa sedih ini berlaku, aku akan mencuba mencari sedaya-upaya walaupon tawaf 7 kali kawasan kuchai sehinggalah jumpa kotak paking utk memaking kereta.  SEE? Ade moral dan pengajaran di sebalik cerita bukan? Disiplin....KoNON Jerr...  

*************************

Lepas meluahkan perasaan dekat korang, baru aku rase sedikit ketenangan....(Mungkin kalo ade org bace lar kan...) Tak pepasal pahala puasa aku bekurang...Apepon jari jemari aku dah sangat2 letih menaip...Korang bayangkan dari pukul 8pagi sampai waktu habes pejabat, aku dok menaip depan PC tu......
mirojvijmgireojmbopebjmrtbrbmtob......rase macam nak tecampak tangan aku ni kat member sebelah aku tu...Kalau kuku ni boleh becakap...mungkin larrr...die suruh lepaskan dia, cari pengganti lain....
Who say keje office ni senang? duduk bawah ekon, kerusi empok...Untongnyer kau....Hmmm....mmg pon, tapi twkanan dia siapa yang tau. Ekon tu punye sejuk sampai otak kau tak berfungsi. Kerusi empok yang kau cakap tu, menyebabkan kau jalan tekengkang lepas keluar dari lobi ofis...Balik telan Panadol 3biji baru lega.

Ok lar weii, 7 o'Clok o ready...Better kite pergi mandi, buang daki2 yang bau basi kat badan kau tu....Malam kang jumpe lagi....Trimas sebab tutrut maki DBKL ;) HOpefully jadi pengajaran bharga kat diri ini.....Assalamualaikum.




No comments:

Post a Comment