Sunday, September 25, 2011

The last Weekend of September.

Assalamualaikum :)


Alhamdulillah having fun harini bersama kawan2 yang dah agak setahun tak jumpe...Akhirnyer dengan rezeki Allah, kami berjumpa meluangkan masa bersama2....Lepak2 hujung minggu...Sebenarnya mmg sukar bagi aku menetapkan masa yang sesuai utk berjumpa dengan kawan2...event walaupun aku ada kereta, its not the point jugak utk aku jadi seorang yang “kaki jalan”...Mane tidaknyer, jadual harian agak padat vs terhad...Balik rumah ofkos penat, dah malam... lepas tu manekan ade mase nak menaip repot lagi? Kadang2 semua ni alasan...yer, aku mmg pandai carik alasan kan..


Birthday diorang bertiga serentak! (26Sept) Mcm adik beradik kan! Nice....Hafiz Ghazalee, Shafiq dan din...Cuma aku jer yang lahir awal seminggu dari diorang...tapi aku still mcm adik2 diorang...hahaha... Ape yang enjoy harini, kitorang bersama2 watching cinema .. dah lame tak ke Mid,...Movie yg dipilih mesti larr yg the latest...

JOHNNY ENGLISH REBOR....

Watak utama filem tu Mr.Bean...Tebahak2 lar aku gelak....serius lawak habis!!  tepelanting semua tekanan aku dibuatnyer....4Bintang! Terima Kaseh dekat din dan kawan2 yang lain sudi luangkan masa....Masing2 ada perjalanan hidup sendiri, kalau bercerita mmg tak kan habis, kadang2 aku yang penat...penat bertanya...well Din belajar dekat mesir, pengalaman mesti banyak,pergolakan di mesir, suasana di sana...and what so ever, kalau cerita 1 per 1 myb boleh terbitkan buku novel. Mcm tu jugak dengan shafik, Asgnment ngn test tak henti2.. Business law, banking...semua tu ade dalam otak dia...Yang hafiz pulak berdebar2 menunggu masanya utk menjadi seorang office boy dekat kementerian penerangan...Zaidi pon same,otak asyik teringat ttg Asgnment,cita2 nak jadi super mekanikal...Dan aku jugak mcm diorang, bizi jugak...Badan kecik, tapi angan2 setinggi bintang...Cita2 Nak jadi seorang pakar ekonomi merangkap menteri besar kannnn......So tak der istilah malas dalam hidup kalau kite nak berjaye,dan why not bekerja keras demi sebuah cita2 tu...Doa,Usaha,Tawakal..InshaAllah...


Kawan2 aku pelbagai....dan aku jugak enjoy dengan sikap2 diorang...Bagi aku, aku tak memilih sangat...Detik2 yang membuatkan kitorang sgt rapat pon bermula di Negeri SARAWAK, time tu folow PLKN....kat sane kitorang belajar erti hidup yg “sebenar”....dan smpai sekarang, perhubungan “sahabat” itu masih kekal...dan kami saling hormat menghormati...Cool...Time kat rumah din tadi, kitorang bnyk luangkan masa utk bersembang,main game.. kadang2 jadi jakun sekejap tgok rumah banglo yg mcm istana takeshi ni.....Ok lar....ade mase kite jumpe lagi...InshaAllah sebelum din balek mesir, kita ketemu lagi....Indah sungguh pertemuan tadi kan....Assalamualaikum kawan...

MEMANG SERONOK JADI BUDAK2...



No comments:

Post a Comment