Sunday, July 10, 2011

PERHIMPUNAN BERSIH 2.0

Assalamualaikum kepada seluruh rakyat Malaysia terutama pejuang-pejuang BERSIH pada 9 Julai lepas... post ini khas utk mereka yang berjuang demi keadilan dan kebersihan pemerintah yang kian menzalimi rakyat. Tak sempat lah aku nak mengUPLOAD gambar dan video2 kat entry ni...tapi dengan promot dan sokongan yang padu kepada perhimpunan bersih ni, sudah cukup bagi aku sebagai prihatin terhadap negara Malaysia. Lebih2 lagi sebagai seorang anak muda yang amat dahagekan kepada corak pemerintahan dan sebuah negara merdeka yang bertamadun mengikut acuan rakyat! dan bukan acuan pemerintah zalim yang menghala ke barat.! Ok, aku upload sedikit gambar bagi filing sikit bahawa Putrajaya akan menjadi milik rakyat tak lame lagi..



Perjalanan ke Stadium Merdeka.


BERSIH 2.0 di Australia


BERSIH 2.0 HONG KONG


APE LAGI YANG MAMAK NI NAK?? 
PATRIOT : SEBUAH PERJUANGAN YANG SIA-SIA.


BERSIH 2.0 KOREA


BEBAS KAN KHAIRUDIN OTHMAN!!!
THAT IS MY PAK CIK!! Abg Kheru we always support u lar..!


BERSIH 2.0 MELBOURNE


YELLOW IS NEW BLACK!!


KEGANASAN DAN PENINDASAN TERHADAP RAKYAT MALAYSIA!!
MANA YANG DIMAKSUDKAN NEGARA DEMOKRASI??

Sangat malu dengan segelintir rakyat Malaysia yang Masih tak faham ker..buat2 tak faham??

Siap boleh tanya pulak yg menyokong ni. "Apa sumbangan kamu pada Negara?". Bg aku mudah, semua rakyat mmg menyumbang khidmat pada negara x kira kecil atau besar. Bagaimana pulak dgn pemimpin. Apa pulak sumbangan terhadap Rakyat? Kenapa pemimpin kaya raya rakyat bawahan tanggung derita?
korang tengok sendiri harga barang di pasaran meningkat dan melambong tinggi akibat? harga minyak? persoalan nyer kenapa harga minyak di Malaysia makin hari makin meningkat?? bukan kah Malaysia antara pengeluar minyak di dunia? dan kaya dengan sumber galian nyer? inilah yang diperjuangkan Mahasiswa-mahasiswa terutama yang berfkiran terbuka demi perjuangan generasi akan datang..


Ini bukan perhimpunan parti politik! ini KEBEBASAN RAKYAT MALAYSIA BERSUARA dalam SEBUAH negara DEMOKRASI..


Aku sangat kagum dan meminta rakyat malaysia buka mata melihat tokoh2 dan individu berpengruh ini turun atas nama menuntut kebersihan dalam pilihan raya di malaysia...


Marina Mahathir.


A. Samad Said


Rakyat Malaysia~~~ Dan semua pejuang dan tokoh2 negara...Majlis Peguam Negara dan semua yang BERPERANAN Sebagai rakyat Malaysia..



AKHIR KATA :

P/S : Allah sentiasa bersama dengan pihak yang benar. diorang ingat diorang tu kuat sgt sampai tak ingat ada KUASA yang lebih berkuasa dari diorang. Rakyat ditindas oleh sebuah pemerintahan yang zalim! But seriusly, Truly happy and proud to see so many Malaysians unite to fight for a better Malaysia today. TUNGGU SAJE "PRU13"..KITE SAPU BERSIH SEMUA NEGERI!!!







No comments:

Post a Comment