Saturday, June 25, 2011

Punca Sebenar Penjara Pudu Ditutup??? Betul Ke Cerite ni?




Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur

di suatu ketika dulu.. Hanya

boleh disebarkan pada orang2

tertentu sahaja...

Admin Blog ni pon mintak kebenaran orang "penting" dia dulu..



Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu

pernah diceritakan bahawa terdapat

satu bilik dipanggil "Bilik

Terakhir". Dibilik inilah seringnya

berlaku kejadian pelik sejak Penjara

Pudu ditutup.



Dinamakan "BILIK

TERAKHIR " adalah kerana dulu ia

merupakan bilik kediaman terkahir

bagi si pesalah jenayah berat

sebelum menjalani hukuman gantung

sampai

mati pada keesokan harinya dibilik

gantung.


Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah

dikatakan akan meratap,menangis,

menjerit, bercakap seorang diri dan

berbagai lagi perlakuan kerana

menyesali kesalahan mereka yang

lalu. Mereka menjadi begitu kerana

dikatakan tidak kuat semangat

menghadapi maut keesokan harinya yang

telah diketahui mereka.



Menurut kata

warden-warden yang masih ada di

Penjara Pudu sewaktu proses

pengosongan Penjara Pudu dijalankan,

mereka sering terdengar suar a-suara

sayu meminta tolong, suara orang

menangis dan bermacam-macam lagi

dari Bilik Terakhir tesebut.



Tak kurang juga ada diantara warden yang

terlihat seekor kambing hitam

sering masuk menembusi pintu bilik

itu tanpa dibuka dan kemudian tidak

pula kelihatan kambing keluar semula..



Ramai bomoh dan pawang yang

dipanggil bagi memulihkan bilik

tersebut

mengatakan bahawa suara-suara yang

sering kedengaran diwaktu malam

dari Bilik Terakhir itu adalah

akibat roh-roh pesalah yang mati ditali

gantung tersebut tidak tenteram

kerana mati mereka ditali gantung.



Nak dijadikan cerita pada suatu

malam Jumaat ketika hujan

renyai-renyai seorang warden telah

ditugaskan mengawal kawasan yang

berhampiran dengan "Bilik Terakhir"

itu. Ketika sedang berkawal

kira-kira lebih kurang pukul 01:00

pagi beliau terdengar seperti tapak

kaki sedang berlari-lari berhampiran

bilik tersebut.



Ia cuba beranikan diri untuk untuk

melihat apakah bendanya itu.Sedang

ia mengamat-amati maka terlihatlah

dalam kesamaran seekor kambing

hitam sedang menuju kearah Bilik

Terakhir itu lalu lesap begitu saja.

Ia berasa harian bagaimana seekor

kambing boleh ada dikawasan itu?

Oleh kerana ingin tahu ia beranikan

juga diri menghampiri Bilik

Terakhir itu.



Alangkah terperanjatnya mendapati

pintu bilik itu telah bertukar

menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa

gementar, seram serta menggigil

ketakutan namun diberanikan juga

diri memasuki pintu gua yang

samar-samar itu sambil meninjau-

ninjau didalamnya jika terlihat akan

kambing tadi. Apabila apabila sampai

je kedalam gua tersebut alangkah

terperanjatnya ia bila didapati

banyak harta karun dalamnya.... Ia cuba

mengambil harta itu tetapi tiba-tiba

hilang dari pandangan lalu

menjelmalah satu lembaga yang

mengerikan seraya berkata,









"Heyyyyyy manusiaaa.. Jangan awak

sentuh harta itu.. Hartaaaa itu bukan

kauuu yang punyaaaa " " Ahmaaaaaad

Albab yang punyaaaaaa " Ha Ha Ha Ha

Ha " Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang

punyaaaaaa ... "





udah tuuuuuuuuu.. ...... peeee buat keja.......... ......... .....





Tahniah kerana minat dan sudi membaca. "Silent Reader" sgt kan?




P/S : Kita pun terkena...so apa salahnya post kat sini bagi korang pon terkena gak? hehehe...
tapi benda mcm ni tak leh wat gurau :( wat garu kepala boleh lar..kot?
Assalamualaikum...


1 comment: