Thursday, June 2, 2011

Hari Ke-2 Di bulan Jun...

Assalamualaikum....Tip Top dah 2Julai 2011 ek...Tetibe bangon dari tido tadi rase macam aaahh...Sedap nyer aku tido arini...NIKMAT GILER...Ape nak jadi pon jadilah...Tapi kot kalo difikirkan dari awal aku balek dari PSIS, smpai ke harini..Aku rase lebih banyak waktu dihabiskan depan Laptop tak pon Tido berehat..?? Alar...standard ar... petang pegi keje...balek malam...wa pon nak rehat gak beb...Tambahan sejak ade Encik Kelise ni?? Huh...


1 Hal yang aku risau ialah apabile sikap aku yang mengadap laptop hampir suku hari?? Kalau tak bukak laptop sehari itu x sah....Blog...Fb....Lagu2...Cit Cat...sumenyer di hujung jari.....Itulah budak-budak zaman sekarang Kalau dulu takde laptop, takde internet, takde henset, kerja menghadap TV ajer Sekarang, menghadap TV jugak, tapi dalam masa yang sama, 
laptop kat peha sambil update status kat Facebook...Sabar jelar aku...


Kalau nak kate aku banyak buang masa tu....ader lar jugak banyak2 sikit2...aku tak leh nak tipu diri aku sendiri lar..aku mengaku yang bangon pon pukul 12Pagi...Kitab yang sepatutunyer dibaca 3Helai sehari dah betuka jadi 3Helai seminggu...Buku La-Tahzan pon patotnyer 2Helai sehari dah jadi 2Helai seminggu...kadang2 x sentoh pon...Buku2 yang lain pun tergendale di hujung jalan...BERBEZA waktu hidup dekat PSIS dulu! semuanya bagaikan terator...Dengar AZAN maghrib jer...kelangkabot wangi2 pegi Pusat Islam...kat umah ni...Dengar Azan blakang dapo pon belom tentu aku pergi...Entah lar..Banyak pulak yang tak kene dengan rutin aku...

Kalau nak kate orang rumah tak bising...Hmmm...kadang2 diorang bising jugak...dah macam Helang kelaparan pon ade.....bile dah tak tahan sgt...aku pon keluar dari rumah tu...pegi lar memane...shoping ker, wat pekak jerlarkan.....Tapi mak aku sporting sikit..die sayang kat aku lebih sikit, so ape aku nak buat...die tak kesah sangat....cume berpade2lah....Aku pon tak nak lah jadi si tanggang kan...so, ape die cakap,aku dengar...simpan dalam otak...Pandai2 lah Amer.....jangan jadi Bull Shit sudah ler...faham tak bul shit tu ape?



Duit dalam dompet makin hari makin sikit....dalam bank tak yah cakap ar...sikit2 aku kikis...fikir macam mane lah nak beli kasot ni....nafsu aku kalo bab shoping tak yah cakap lar yer...Almari baju dah tak muat... Baju dalam bagasi time balik PSIS tu pon terpakse di "stay" kan dalam bagasi tu...sebab nyer...Almari aku dah tak muat nak sumbat2 lagi baju2 aku tu...Sedih btol!!

Esok 3Julai....Rutin aku awal pagi dah betuka sikit sebabnyer aku skang jadi Cikgu Ekonomi..ajar budak SPM...Sabar jelar...aku aku pon kene study ekonomi tu balek...las las baru muke surat 1 aku study....dah telentang tido...x pepasal telajak sampai maghrib...rukuk ke2, azan Isyak pon bekumandang....Amer..Amer...
hope time ajar esok...aku dapat ajar dengan bsmangat..

So...azam aku utk bulan6?

Hm.....Wahai Amir...kembalilah kamu ke jalan yang benar...macam lagu Aizat ni...die cakap...JALAN YANG LURUS...KIAN BERHALANG? ker...BERCABANG ker....x kesah lar..janji menjelang PRAKTIKEL lagi 3Minggu ni..aku kene biasekan bangon pagi....jangan lah di ikotkan sangat kate hati tu.... tido lah awal sikit....paling lewat pon pukul 1 ok??? Jangan cerite meletop jer kau ni...hahaha...nak wish selamat berpraktikel kat member2 pon rase macam awal lagi....tapi aku yakin korang mesti terbayang2 tentang praktikel kan...kritikel dah kite ni wei...hahaha....


APE2 PON.......




P/S : Masalah keliling pinggang...Epoinment keliling perot...Hadapi dengan tabah...Hadapi dengan sabar...Walaupon kadang2 melatah jugak...Apekan daye...Aku manusia biase...cume nak nasihat kat diri sendiri...jangan suke tanggoh2 kerja & jgn lari dengan masalah...#

No comments:

Post a Comment