Monday, May 2, 2011

Tanam Anggor seminggu...

Assalamaualaikum...maaf lar yew, kalo asal bukak blog ni jer...post sume yang dah 3 4 tahon lepas punyer crite..dah lar tak best? Memekak plak dengan lagu endon "Suare ku berharap" nyer....peerrgghh...mmg serabot paler otak korang kan? ok FINE!!!...1 jer step die...

So skarang...pegi tekan button SILENT atau Shut Down kat laptop korang...............
DAH? Ok! skang dah sunyi kan? bgos...ok teruskan pembacaan dengan khusyuk....

Assalamualaikum!!! (Salam kali ke 2...sebab korang x jawab salam yg pertama tadi, aku tau..) Hah..mcm tu ler...Ok!...Sini bukan tempat untuk taip suke2 hati walopon ni blog aku kan....tapi diingatkan ayat perlu terang, manis2 belake dan hensem2 mcm tuan die...no no "Carot Marot" yer.... sekalipon dah macam panas sgt kan...ayat yg sesuai utk diluahkan ialah seperti ini :  TTeeeeeeeettttt!!  Ok?? sopan kan? Well kite kan org Malay? lupe ke?...

Hari ni dah 2 Mei 2011!! tgok??? Punyer cepat mase belalu....baru jer bangon tdo..dah nak suruh tdo balek...(tu namenyer aku tipu a.k.a pemalas..) ok... kirenyer dah seminggu lar yer, aku jadi Penanam Anggor kat rumah ni?...Paham tak? kot org tak paham yo yo die ingt aku tanam anggor betol2 kan..nanti mulelah.. msg or calling.."amer mintak anggor sekilo"..dan macam2 lagi yg buat aku tenganga...Maksod tanam anggor ialah MENGANGGOR! jelas? kan dekat2 bunyi ayat die tu? awal2 dah kate!!!...ayat kite kene la sopan...! huh!

Disebabkan Sistem Masa (dah mcm blaja geografi jer bunyik!) dan segale2nyer telah dikatekan BERUBAH! dekat rumah ni...aku jadi macam org bodoh and tenganga2...dan APELAGI?? helang dan segala motibasi hampir aku terime utk goncang otak aku yang lembab ni...eh!! kwaja tol!!

WEI!!!! cube ko bayangkan kat PSIS time makan aku ade jadual die, aku lapa aku turun kafe, pkul 8 makan malam, pkul 9, 10 study atau rehat... kat RUMAH @ Kuchai Lama kesayangan ni??? Pkul 12 baru bangon!!! ...Sebabnyer aku tak tau kenape terlampau lena nak mati aku tdo, sampai org jerit pon aku x sedar...kot kalo kat psis tu! bunyi pintu tebukak jer! aku dah tesedar & teros x leh tdo smpai pkul 4?? pelik mmg pelik...Hmm....kat umah ni makan malam pkul 9.30mlm.. (ikot kepantasan tukang masak...) so sementare nak tggu tu, perot aku mmg lapar lah...so waktu tu kalo korang bukak jer Fb? terang lagi tesuloh muke aku kat tepi tu....kalo aderlar...kot kalo dah REMOVE aku..mmg tak nampak ler...(-_-")

So!!! Borang resume aply keje pon dah send semalam...doakan agar dapat lar yer...walopon 2bulan...Keje ape??? tak leh bagitau...sebab dapatnyer pon x lagi...kalo dapat baru aku bagi tau yer...

Kereta Kelise inshaAllah akan jatoh ke tangan aku tengah bulan ni...sebab tu kalo nampak kereta waner kelabu yang belok selekoh punyer laju kat area2 salak selatan, sg.besi and kawasan sewaktu dengannyer tu.. hah pemandu nyer ialah tuan blog ni lah...Say helow pade die tau!...jangan gi langgar plak!! aku ni tgah pusing2 lagi..kire blaja lagi ler....

Lagi ape yer....em...hah!! tentang keje tadi kan!!...kot orang tu tak nak ambek aku keje kat situ....myb die ragu2 dengan aku ker..sebab borang tu tertulis "Pelajar Diploma Kewangan dan Perbankan Islam" @ yang tengah becuti semester!!! kot die risau kene ceramah ugame ngn aku ker kan...tak tau lah!! Tidak mengaper.. ...ROMONO D'KIOSK akan betuka Cashier lar jwpnyer...melambai2 die panggil aku hah...oyeah..i'm coming...

Ape pon...Praktikel kat KWSP tu menanti aku 4Julai ni..mmg x sabaw rasenyer nak jadi org kerajaan...moge2 Allah permudahkan segala urusan saya...
Rabu nak gi owter seluar sleck dan nak gi buat seluar..well aku ni cerewet skit...lagi2..terlalu gemok kan...sumenyer nampak macam something jer.. so i like ketat2! Lelaki tak per ok!

Oh!!! Lupe nak bagitaw!! eh! bukan bagitaw! tapi MENGUCAPKAN!! Selamat kembali @ berlepas ke PSIS kepade sape?? kepade yang akan bertanding utk Majlis Sukan Politeknik (MSP) dan juge kawan2 seperjuangan yang akan mengambil SHORT SEM utk 2 Bulan... Korang buat yg terbaik yer..Study elok2...terutama utk paper Business Managment ngn Business Math... Kejap jer wei..2 bulan.. lagi 6 bulan? kite dah sem5 :)
Buat btol2 tau...cool jer...sesame kite doakan kemenangan utk 16mei ni....hehehehe...nanti lah..kite cerite kat post baru nanti yer...

Rasenyer sume aku dah terangkan aktiviti aku sepanjang tanam anggor ni kan...? kot ade lagi nak tanyer? angkat tangan? 1.....2......3.......Ok!! tak der...Mekaseh sebab faham yang skarang pon dah pukul 6.30ptg..

Ok Lah....sampai sini jer jari jemari aku menaip....Ingat Kawan2...Dalam perjalanan pulang melalui lorong hidup...pasti banyak cerita tersangkot di kaki limanya.....Oleh itu ingat, Sesungguhnyer..pertolongan akan datang setelah kesabaran...    Assalamualaikum...


P/S 1 : Penulis seperti orang kebuloran semasa makan MCD...disebabkan hampir 3bulan tidak melihat makanan ciptaan luar negare mcm tu...

P/S 2 : Jika anda seorang yang menegakkan keADILan...kalo rajin, senaraikan blog ni kat Blog List korang.. feel perasaan pemimpin ni...klik (back semula kalo x minat..) dulu baru tau k..jgn ckp tteeeeett pulak!! ngeh3...bgos2.. 
(-_-")

4 comments:

  1. FINE!!! 2 Mei 2011! MENGANGGOR! TTeeeeeeeettttt!!
    APELAGI?? Sistem Masa... WEI!!!! PSIS RUMAH ROMONO D'KIOSK ...
    16mei KWSP MENGUCAPKAN!!(MSP)SHORT SEM...

    hahaha.. bole bt ayat dgn ayat2 penegasan U 2.. hehehehehe....

    ReplyDelete
  2. wa,,sme la kte cmtu...jd p'nggur k'hormat kat uma ny...hehe

    ReplyDelete
  3. hahahaa...syarifah mmg tak der keje kan!...
    mas....x carik keje ke kau? x pon gi teman huda kat psis tu?? hehehe...

    ReplyDelete
  4. hahaha,,nk cr la ny..xan duk uma jer...
    tman huda,,xmau la...huhu

    ReplyDelete