Monday, May 23, 2011

Kontroversi IMF..

Assalamualaikum...nak cerita ttg IMF? Ape tu? hm..budak2 DIB myb tau lar kot...IMF ialah International Monetary Fund. Atau dalam Malay orang panggil Tabung Kewangan Antarabangsa...Misi utama IMF ni ialah membantu dari segi kewangan kpada negara2 yg mgalami krisis kewangan @ inflasi terok sgt, mcm tu lah kalo nak digebangkan...ni yang setakat aku tau jer..



Apa yang menjadi kontroversi ialah pengarah urusan IMF beliau ialah Strauss-Khan. Dia ni dituduh memperkosa wanita yang sedang mengemas bilik hotel? Kate wanita tersebut :

"Strauss-Khan menarik saya ke bilik penginapannya sebelum memaksa saya melakukan seks oral dan cuba menanggalkan seluar dalam saya"

Disebabkan kejadian ini...beliau sekarang menjalani kehidupan utk beberapa hari di lokap..bagaimanapun dibenar ikat jamin RM3 Juta & Bond RM 15Juta...( I ask u kawan, its fair? )

Persoalan aku, bagaimana dengan dana dan duit2 di IMF? Siapa yang jage sekarang? Negara kita turut terlibat dengan IMF...Yang aku tau, BNM ada join saham dengan IMF..dan kalo dalam sejarah negara, IMF di Malaysia hangat diperkatakan time tahun 1997 ngn 1998? Time kegawatan ekonomi...kite baru dajah 1 kan? Time ni hingus meleleh kite jilat..nice..(-_-")

IMF ni lah yang membantu negare2 yang hampir lingkup macam Thailand, Korea Selatan, Indonesia...tapi Malaysia tak mintak bantuan kat IMF ni...Tak tau lah asal kan...Dr.Mahathir ngn Anwar Ibrahim lebih mengetahui...Dan ikot fakta, negara2 yang meminjam dana dekat IMF ni pon, sebenarnyer masih tak dapat keluar dari kepompong kemiskinan negare diorang?....ape kes? IMF bantu ape kalo mcm ni??


Serba sedikit ttg bekas pengarah urusan IMF : Strauss-Khan..

GAJI : AS$420,930 (1.2Juta setahun) gaji ni ialah lebih besar dari gaji Encik Obama.
Pendapatan sebanyak mcm ni tak dikenakan cukai utk diri dia.
Elaun tahunan RM 238,500.
Layanan istimewa sepanjang masa seperti elaun hiburan, perjalanan, penginapan hotel, tiket kapal terbang kelas pertama, dan macam2 lah lagi kan...kot tempatnyer nerake jugak bang?

So, bagi aku bile dah jadi macam ni,...dah kene tangkap khalwat tuduhan memperkose...diri sendiri yang malu, bertambah kotor lagi nama IMF ni...kan dah susah?...orang bagi kau gaji belambak macam tu...pegi jelah kawin? btol tak? Apelar...kate jer jage IMF...tapi kedekut tak kene tempat? Apekes? kang kate kau tak ambik ekonomi mcm melampau pulak.. Memang betol kain rentang kat bawah ni dalam situasi ekonomi dunia sekarang :




P/S : Friend!! u can dream if IMF use ISLAMIC LAW? Nice right?
P/S : RIBA IS HARAM IN ISLAM!!!! Riba paling kecil sekalipon dosenyer ibarat berzina dengan ibu kita sendiri..



No comments:

Post a Comment