Friday, April 29, 2011

8 Bulan jer...

Assalamualaikum...skarang aku dah berade kat KL...so, semuanya berubah..termasok lah warne karpet blog ni...aku cuci sampai jadi bersih macam ni..tapi ianya masih dalam pembikinan...pelahan2 buat...pening paler jugak..hope korang komen2 lar...leh aku tacap2 skit komen dari korang tu...8 bulan meninggalkan PSIS.. semuanya kini berada dalam kenangan...Cool jer..8 bulan jer kan? Please Dont Be Sad...

Tatkaler selesai aku bwak barang2 masok dalam kereta abah...rase keletihan yg amat sgt...meleleh air peloh...roomate aku masih lagi mengemas brg2 die...masing2 sibuk mengemas...hati aku bersedia untuk bersalaman dengan kengkawan utk kali yg terakhir sebelum balik...

"....Shah, jage diri elok2...kejap jer ni..jmpe kt kL nti..."...ok mer papehal aku contact kau.." by3 shah....

"...Hazrin aku balik dulu....kite jumpe sem5..." sambil memelok erat...dapat rasekan hati ini seperti amat sedih namun aku tahan dan cube senyum...Hazrin pon senyum jer...."..Untonglar..."

"...Faisal...ku balek dulu tau..." faisal terus tarik aku..salam dan bepelokkan...kali ni mata aku macam berkace... mata faisal merah dan dia tahan sebak...aku hanyer mampu terdiam dan tunjuk isyarat suruh diam dan tahan kesedihan tu..."...8 bulan jer faisal..." 

"....Zamer...aku gerak dulu..." kali ni aku mmg sebak sgt... kate2 maaf dari die...halalkan mkn minum...sume tu mmg wat aku tersentoh...dalam hati Allah yang tau perasaan kami...kenangan2 silam selama duduk dalam bilik ni...hm...kami bsalaman dan berpelok erat....sayang ko zamer..."...jumper L.i nanti..." oK!! :( 

aku turun tangge dalam kesedihan untk tinggalakan kenangan2 besame diorang ni....aku perasan..zamer ngn hazrin memerhatikan aku turun dari tangge...sampai bayang2 aku hilang dari mata diorang...sampai kat tingkat bawah....

"...Jeh balek dulu....sayang ko...."krim salam ngn family yer mer.." ok..by3 jeh...jumpe sem5...

"Jetemeke pon ade..by3 jetemeke....please wei...8bulan jer..."jage diri baik2 mer".....muah3...

"...kirim salam ngn mok ek...aku x dapat jumpe die..."

Disebabkan aku yang pertama balik.....aku lah yg bersalaman dengan diorang dulu...

time nak masok kreta..dari jaoh nmpak mcm rizal kat susur gajah tu..."..Zal!!! aku nak balek dah ni woii!!
"...kami bepelokkan..tetibe rase mcm (x nak lepas ke rizal ni?) hahaha....ok zal...jmpe kt kL....mate rizal merah..aku senyum jer sambel tahan nafas sedih...." krim salam ngn sume zal..."

Tulah yang aku rasekan time balek haritu....8 bulan jer..lame ke??? aku jumpe alan,afik ngn adam kat umah sewa sem5 sbelum balek aku singgah situ...kitorang berbincang ttg rumah tu then bsalaman utk kali yg terakhir...

" Ya Allah perpisahan ini hanya sementara, kau kuatkan hati ku dalam menempuhinyer...satu kan kami dengan persahabatan yang erat, kami banyak menzalami diri kami sendiri, ampun kan kami Ya Allah...Berkatilah ape yang telah kami pelajari selama ini..dan jadikan ia satu kenangan dan mudah2an kejayaan adalah milik kami..."



Budak Psis sedang sembahyang,
Hari jumaat tengah hari,
Pergilah kasih pergilah sayang,
Pandai-pandai menjage diri...


P/s : Kuala Lumpur tetap di hati...
Assalamaualikum...

2 comments:

  1. 8 bulan jer...jap je..pejam celik dah msk sem5 nt...huhuhu

    ReplyDelete
  2. yer...btol tu...kamu jage diri elop-elop yer..

    ReplyDelete