Saturday, March 26, 2011

KONVOKESYEN PSIS KE-6

Assalamualaikum......haloooooooo.....terlalu lamer aku x menaip dan skarang jari aku dah ready untuk menaip panjang2..macam biase, untuk siape yang tak nak bace, sile abaikan post ni...~~~ wink!!
p/s penting : Liputan penulisan istiadat konvo ini tidak menggunakan ayat formal.

Macam biaser jugak...x der yang menarik di dalam kampus psis ni, melainkan hutan2 yang agak tebal dan bunyi kumbang sedang ber!! malam2.... tapi tibe2 Minggu ni PSIS buat DOWNTOWN pulak!!! pergh..rase macam dok dekat KL pon ader!! (kejap jelar rasenyer pon...) yang penting duit aku lebur dekat pesta tu dah mencecah 50++ (ok aku tipu..) Eleh!!! duit! ape lar sangat...sekali skale makan besar...SUp meletop die pon harge memang meletop, disebabkan dah lame x makan sup..aku bedal lar 2 3 kali pon..ape2 pon terime kaseh kepada Nurul Huda yang sudi enjoy bersamer :)

Oh Luper nak bagitau...benanyer PSIS ade ISTIADAT KONVOKESYEN Ke6...tu yang ader pesta tu.... utk konvo kali ni, aku ditugaskan sebagai AJK untuk penyerahan jubah dan VIP Istiadat Konvo..ia sangat lah pengalaman  yang baru dan amat berharger...lagi2 part jadi vip tu...lalalala(poyo giler ayat?) ah....abaikan sumer tu, yang penting crew2 Amir ' Izzat Photographer sempat lar curik2 Clik!! ok!..WATCH OUT!! :

Muke pengarah PSIS menjadi model untuk banner konvo kali ni...Tema hijau sebagai semangat transformasi teknologi hijau politeknik...agaknyerlar...
yer mak cik pak cik, akak abg yang berade di depan laptop tu....Slamat Datang Ke PSIS :)

Sebenarnyer ade keje nak dibuat time konvo ni...bukan jual bunger...tapi kene jadi ajk uruskan penyerahan jubah...so, macam2 gelagat aku tgok senior2 yang nak grad ni...yang penting...BILIK KULIAH 1.1 pon dah tak tau kat maner!! memang lupe habes!!...So,bagi mengelakkan diorang sesat mencari jubah..keje aku...tampal lah poster petunjuk arah ni kat sekitar psis besame geng2 yg lain...

Nampak? ok...skarang time penyerahan jubah plak..part ni lah yang macam2 gelagat aku tgok, yang bab fesyen show tak yah cakap lar yer...kasot tumit tinggi kalo pijak kucing pon mati...memang bergaye sakan lar..belom konvo lgi!! ok kite saksikan gelagat abg2 kakak2 ni :

 (Alahai...tak muat lar...saiz XXL habes ke??)
kat sini tempat fiting room...harap maklom. Sempat lar crew2 aku clik gelagat abg ni....
entah aper die carik aku pun tak tau...NEXT :

 P/s : Gambar boleh di DOWNLOAD secare percume di laman blog :

Part ni sangat nervous @ kelakar apabiler ade graduan yang kos ape yg die ambek pon dah terluper...hadoi..memang x leh blar..nasib member die ader kat tepi tu...
"tak per..isi elok2 bang..kalo silap ambek borang baru..."

 JENG JENG!! ini yang paling gempak ni.....PESTA KONVO! lebih 100 gerai ade kat sini..yang aku pelik apekejadah die pegi cacak kedai2 ni kat tengah2 padang jarak tekuko ni..dengan lecak nyer, ngn panas nyer......watever pon aku still datang jgak, sebab! ni lah yang aku kate macam downtown tu!! 
Ok, lepas penat bekejer...gerak pi pesta ni ngn member2...benanyer aku datang sini nak carik makanan jer...nak tau ape yang paling speciall aku jumper??? tgok gmbar bwah ni :

Yeah...tu die...SUP MELETOP! harge die pon mmg meletop jgak wei..tapi disebabkan lapar dan tak tahan..harge ditarok ke tepi..yang penting kenyang..! ni sup kali ke 3 aku jamah ni..nasik ayam die pon aku da rase gak..boleh blar la jugak...lagi2 makan sambil menikmati kepanasan matahari vs cili pedas tu...uh!!! Nampak api keluar kat mihun sup tu?

OK OK..ni namenyer tolong PROMOSI kan...buat kerja ikhlas kan, (aku memang baik..)
Weiii!! Sup meletop ni belambak kat BTS, kUALE LUMPO pon ade gak ler..aku jer yg tak nak makan....
Aku dengar ade sebuah syarikat ni nak lawan sup meletop ni? name die SUP GADAI NYAWE? ahh..Abaikan...~~ 

Downtown dimeriahkan dengan konsert dari..kumpulan PUTRA (Budak PSIS) ngn artis jemputan R-IF (Remember Islam Forever)...time ni ujan lebat dan kenape aku datang jugak!!!! aku pon x tau..yang penting seliper aku dah padat dengan lecak :( ape2 pon kumpulan putra ni buat aku tenganga sekejap dengan pesembahan dorang...tapi sekejap jelar...
ok selepas 3 hari 3 malam membuat liputan sekitar majlis konvo.. its time to :




ISTIADAT KONVOKESYEN PSIS KE-6


Assalamualaikum w.b.t...
 Jalan2 ke anjung istana,
 Singgah sebentar ke pekan jeram,
 Anak Sultan membeli bunga,
 Selamat datang ke istiadat konvokesyen psis yang ke6...
(pantun rekaan sendiri dan tiade kene mengene dengan mane2 pencipte)

skarang kite berade di "post" yang penuh dengan istiadat, so ayat dan bahase kene sopan dan comel2...
Tanggal 26 & 27 sekali lagi PSIS mengadekan Majlis konvokesyen yg ke6.. aku sebagai VIP wakil JAWATANKUASA PERWAKILAN PELAJAR dengan rase banggernyer kami melangkah masok ke dewan Besar psis tempat berlangsungnyer istiadat tu..(Difolow dengan bunyi muzik istana) :)

VVIP : Tan Sri Dato' Dr Razali (Ketua Eksekutif Kumpulan Puncak Niaga Holding Bhd)
VIP : Aku dan geng2 JPP, Pengarah2 politeknik malaysia, orang2 kuat kementrian pengajian tinggi politeknik, ketua2 jabatan, ketua2 unit, Dato2..dan sumer lah yang ade kat kerusi vip tu!!!
TETAMU : pAk cik mak cik, adik kakak yg dtg nk tgok abg kakk die konvo.
YANG DIRAIKAN : Graduan PSIS

Majlis diteruskan dengan ucapan pengarah yang panjang bejeler2 dan disambung jeler2 oleh tan sri... ape2 pon banyak info aku dapat dengar...Hebat Dato' ni...! Clik2!

-
-
-

 -
-
-
Hah! yang ni yang agak keterlaluan sikit..tetibe pandangan aku kabor pulak? mane taknyer? kene blok dengan wakil2 media, abg2 kameraman....masing2 keluarkan senjate diorang,kan...klik2..tapi hebat ar, smpai beratos2 graduan die steady jer bediri ambek gmbar..(juling mate..)

Setelah selesai semua graduan ambik skrol sijil ngn diploma masing2...majlis pon bersurai dengan penoh istiadat...aku pon folow dari blakang sebagai vip lalu kat kapet merah tu..dengan bunyi siulan istane nyer..mmg kelakar jer time tu...ok selesai hari pertame majlis konvo...

Suasane sangat meriah di sekitar PSIS :) tangisan kegembiraan mak dan ayah sangat tersentuh...
mane tak bangger...zuriat yang dijage selame ni mendapat kejayaan yang setimpal dengan pengorbanan mereka :) aku pon sempat tgok para graduan yang keluar dari dewan tu, keluar dengan penoh perasaan bangge ngan hati yang sangat puas @ muke ceria hbes.... :)

Tahniah Abg Firdausi & kawannyer.. :)

flower untuk semua yang rase bertuah pade hari ni...yer..katekan pada diri sendiri, 
HARI INI MILIK ANDA!! Ulang 2x...
 Dari hati ke hati :
- Abah ade kate, bile kau ade sesuatu penarik...orang akan carik kau...so, berusehe lah kau untuk mencarik penarik untuk diri kau sendiri, dan jangan sekali2 kite riak, takbur dan lupe diri apabile mendapat nikmat dari Allah :)

- Aku percayer bahawa rezeki Allah sangat melimpah2 untuk aku, aku percayer, ape yang berlaku dekat diri aku baik buruk, semua itu mempunyai hikmah tersendiri, jatoh dan bangon aku selama ni, aku yang tempuhi nyer..Allah Maha Mengetahui segale2nyer...tak henti2 aku berdoa agar Allah kaye kan aku dengan ilmu, kesabaran dan ketakwaan yang kukuh..

- Apabile melihat para graduan konvo, tipu kalo aku tak cemburu, dalam hati aku berkate : Apakah aku boleh membanggekan ibu dan abah sampai ke tahap ini? senyuman terukir...tatkale mata aku mula berkace...

- Peluang untuk bersame VIP dekat konvo kali ni memang sangat rase bertuah dan aku bangge dengan diri aku sendiri..kerane bukan senang utk jadi vip di majlis konvo...ini semua pengalaman dan rezeki dari Allah supaye aku buka mata besar2..lihat kejayaan orang lain, agar dibakar sikit semngat aku ni...

- InshaAllah...kalau aku tak putus ase, bersabar dengan segale dugaan..suatu hari nanti matahari akan jadi milik aku..akhir kate dari aku sebgai penutup post kali ni, jutaan terime kaseh kepade:

*Puan Hasnah & jawatankuase perwakilan pelajar PSIS
*Encik Norman & Jabatan Perdagangan PSIS
*Kawan2 seperjuangan yang bekejesame time penyerahan jubah
*Amir 'Izzat Photographer & A New Day Has Come
*Celcom Brodband yang sangat laju line nyer!!!
*Gambar khas aku tinggalkan untuk korang sebagai penghargaan sebab sudi bace post ni smpai hbes :
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

MUHAMMAD AMIR 'IZZAT ROSLI
DIPLOMA KEWANGAN DAN PERBANKAN ISLAM (akan datang 2013)
(hAhahahahaha....aku pon konvo jugak lar wei! :)
Ape senyum2??? 










LIPUTAN ISTIADAT KONVOKESYEN PSIS
MUHAMMAD AMIR IZZAT ROSLI
Assalamualaikum...


3 comments:

  1. aku suka yg ;
    ajk penyerahan jubah , siapakah leadernya? kau tak mention pon! hahahaha :D
    then yg gmbr last , mentang2 ajk.. kau dah rasmi dlu ye jubah uh -.-'
    ahaha :D
    && plg best , org yg teman kau mkn sup meletup. cehceh :D

    ReplyDelete
  2. hahaha, dah depan mate, kate ajk....ha3..ader2 jer ko tira...eleh..syibok jer... ^^!

    ReplyDelete
  3. wahahaha . lol , aku rindu kat leader kau uhh :P
    hahahhaha :D lol , sebok ke? werkk . penah pulak aku kacau kau date selama ni kt cafe? hahahahah -.-'

    ReplyDelete