Saturday, March 12, 2011

AUTORUN is What???

Assalamualaikum...yer hari ini hari sabtu dan aku dari pagi tadi sampai ler sekarang, dok buat kerja yang sepatotnyer supaye tidak membuang mase (poyo!).

Hahaha...biorler ape nak dikate...macam biase Asgnment masih belom siap, InshaAllah malam ni aku pegi print asgnment tu...ADE 2 ASGNMENT yang aku akan siapkan malam ni jugak.!! dengar tak? saje Caps Lock, supaye puas hati skit.

Aku nak tanyer kat korang ni, Laptop aku gune ANTI VIRUS AVIRA, yang payong tu...?? Hm... TAU KE TAK NI? Logo die mcm ni :


Dah tau?? Hah...SOALAN dia skarang Bebunyi :

Pada bile aku cucuk pendrive kan...die tak habes2 detect virus AUTORUN!! Pastu aku delete lar virus tu, then autorun die merebak2 smpai masok dalam pendrive aku, bukan pendrive aku jer...TETAPI....SEMUA pendrive kat MALAYSIA ni aku rase...so aku rase macam nak menagis lar bile masalah laptop belaku dekat aku kan, dah lar, laptop ni baru lepas kene FORMAT bulan lepas...EFECT kepada AUTORUN tadi, semua pendrive yang dicucuk tak boleh nak EJECT!! betambah lar aku punyer keramahan kemarahan kan! Lagi satu dalam folder pendrive tu akan tejadi file2 yang bedoble yang tak boleh bukak pon, tapi keje2 yg aku save dalam tu sume ok jer...Disebabkan terlalu bengang, aku format pendrive aku, dan hilanglah semua file dalam tu...tak per, tak ade yang penting pon dalam tu...BUT! still autorun tu tecongok dalam pendrive tu lagi..eeeeee!!! what the lar... tapi hope sangat lar, jgn lar jadi ape2 kat laptop aku yer...x nak dah yg buruk belaku...

So, entry ni aku harap ade pakar IT yang akan membacenyer dan sile memberi komen dan panduan untuk menghilangkan masalah autorun yang entah ape2 ni.. Sekian terima kasih, bantuan amat diperlukan..

No comments:

Post a Comment