Saturday, February 19, 2011

Maulidur Rasul : Saya tersenyum sambutan kali ini :)



Assalamualaikum w.b.t maaf sebab dah terlalu lama tak meng update blog ni...ada pelbagai rintangan yang InshaAllah akan saya storykan di blog ni selepas post ni...ape yang nak dikongsikan ialah berkaitan sekitar Maulidur Rasul di Politeknik baru-baru ini...Alhamdulillah, walaupun sedikit kepenatan, ianya berbaloi dan penuh dengan pengalaman yang menguji kesabaran... sama-sama kita saksikan :

hari pertama...saya sangat berterima kasih kepada yang sudi turun padang untuk membantu menyiapkan kain rentang...sampai ke petang..kita bersama-sama berkerja keras :)

Hari kedua....hari pertama tak sempat nak siap, kita sambung di hari kedua...proses mewarna sangat meriah dengan colour yang ceria, terutama warna2 campuran yang diaplikasikan oleh mereka yang berkemahiran...hahaha...hari ke2 bermula pada pkul 10 pagi sampai ke 5ptg...warne dan terus mewarne...dalam hati berkata "mudah2an ianya diakhiri dengan kepuasan".

Akhirnya sempurna....kain rentang dijemur dibawah matahari petang....syukur dengan segala kemudahan dari Allah...terima kasih tak terhingga buat crew yang berjaya menyiapkan :) esok 15hb? MaulidurRasul... tak sabar rasenyer melihat kain rentang ini diarak oleh kontinjen Jabatan Perdagangan...

hari ni hari yang dinantikan...kasih dan sayang kita terhadap Rasulullah disambut penuh kenikmatan... lelaki jabatan perdagangan yang dapat join perarakan untuk JP, hanya banyak ni jer.... maaf, saya juga tak dapat nak join JP, sebab saya CREW JPP time ni...namun komitmen saya tetap kepada JP...
reben biru di songkok menguatkan lagi semangat kami kaum lelaki...!!

Terima kasih kepada pensyarah yang sudi menyertai perarakan bersama kami....ianya 1 semangat yang sukar di dapati di jabatan lain... :) 

WE BE AS ONE WE BORN TO FIGHT!!!
MAULIDUR RASUL 1432H. 
COMMERCE DEPARTMENT,PSIS,2011.

Secara keseluruhan,JP merupakan kontinjen yang paling ramai menyertai perarakan dan yang paling seragam rasenyer...Alhamdulillah, kita mempunyai kekuatan yang tersendiri...TAKBIR! ALLAH HU AKBAR!

Selepas perarakan....Dewan besar PSIS menjamu para kontinjen Maulidur Rasul dengan konsert mendidik jiwa yang begitu meriah dengan kehadiran kumpulan nasyid FAR-EAST, SALAM, MUADZ & PUTRA. Ianya sangat "function" penuh dengan pengisian :) (saya di belakang pentas)

Tempat ke2 bagi pertandingan perarakan Maulidur Rasul 1432h jatuh kepada....
kombinasi pelajar DIB & DSK : JABATAN PERDAGANGAN!....
Tersenyum tatkala saya mendengar jeritan dan tepukan gemuroh 1 dewan besar oleh pelajar2 JP...
Alhamdulillah...usaha dan penat lelah berbaloi dengan penghargaan di tempat ke2.. :)

Konsert tamat pada pukul 12.30 t.hari....kerja saya sebagai petugas Program tidak habis disitu...saya teringat gerai jualan kendalian ahli kelab di sekitar p.i.....bagaimana agaknyer rancangan jualan saya ni ek? risau...

Sebelum keluar dewan...wish....MUADZ THE BEST!!! (stand up together..)

Nampak tak? hahaha....cool beb...GENGGAM!!!

Alhamdulillah...para petugas gerai setia berkerjasama dan mereka berniaga dengan penuh semangat bagi meningkatkan dana kelab :) tahniah kak pah dan firdaus...!

balik . . . . . . makan . . . .solat . . . . dan . . . .  tidor sampai ke petang . . . . 
maaf..saya tak pergi sukan ptg tu.... :) ade komitmen dengan katil...
(ini kawan baik saya...bukan saya...haha..pinjam gambar jgn marah yer..)

P/S : Yang berlalu biarlah berlalu.....Alhamdulillah dan sangat bersyukur dengan kenikmatan rezeki yang tidak putus-putus dicurahkan oleh Allah kepada hambanya...saya belajar dari kesilapan dan ianya sedikit sebanyak mematangkan saya dalam setiap langkah....tAHNIAH! kepada Kawan2 semua... :) 
Assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment