Monday, January 10, 2011

kAdangKala DiAm Itu aDalaH leBih Baik O_o

Assalamualaikum....harini hari Isnin...10hb Januari 2011...
kelas bahasa arab mcm biasa hari ni...sangat memeningkan ditambah pula dengan ketidakpuas hati ustaz terhadap kami yang dilihat lemah untuk menguasai bahasa arab....ditegaskan disini, pendapat saya, kami bukan malas ke, ape ke...cume slow2 lar...hhmmm.....then mulalah dia x der mood nk mengajar...dan aku ni pon bedouble2 x der mood nk diajar? x per lah....apa2 pun kami cube, TETAPI...sekalipun nak lepas geram, jgn lah sampai mendera kami untuk buat beratos2 ayat sebagai assgnment???? x profesional kelihatan disitu....mengeluh aku mendengarnyer....x per...kadangkala diam itu adelah lebih baik walaupun sakit nyer hati bagai ....... simpan jer dalam hati yer....

yang ke2..nak cakap,hati aku yang lemah ni ditambah lemah dengan dugaan yang datangnyer bertalu2...menguji kesabaran aku, dan kadangkala aku terdiam termenung melihat jendela, sambil aku berkata...KADANGKALA...DIAM ITU ADALAH LEBIH BAIK...jgn buat aku mcm sampah!!!
sedih aku kadang2...

yer...tiada kudrat ku melawan takdir...selepas solat, aku sentiasa memohon yang terbaik buat diriku, keluarga dan rakan2...tidak aku nafikan, tekanan yang datang berpunca dari keadaan sekeliling...tapi nk wat mcm mane? sume ni lumrah seorang pelajar....kalaulah aku boleh jadi power rangers? oh....


aku bercerita ini kerana nak luahkan ape yg terpendam dan mengelakkan dari aku tido...kelas lpas ni pkul 2.15...hm...dan ini semua sebuah AGENDA yang aku akan capai...dan agenda tu masih dalam progress...

roomate aku tgah tdo dengan lenenyer....kami tak der mood utk bertego sape harini...aku terase dengan perbuatan dia, yang kadangkala dilihat seperti habis madu sepah dibuang? entah lar...ape2 pun dia yg terbaik utk happy kan aku tatkala aku sedih dan bosan...WALAUPON! perangainyer sgt lah menguji kesabaran ye..

tengah hari ni dengar2 dapat makan kFC? OH...seronokyer...mekaseh kamu belikan saye kfc....hahaha...
kadang2 kamu ni buat saye gumbire lah? kamu nk set ape? hoder jer, nti saye bayar....hahaha....
(kasot kamu warne krim harini..) mane kfc saye x sampai2 lgi ni?.....lalalalala :)

urm...tujelah nk cakap utk pagi ni.....ape2 pon saye simpulkan 1 ayat ni, kamu sume bace, dan selami ayat die supaya kamu tahu ape maksod Dont be sad / La-Tahzan / Jangan bersedih...


Aku cuba berlari...
walau tiada siapa mengejar...
aku cuba ketawa...
walau tiada jenaka...
Hakikat itu amat pedih...
namun apakan daya...
tiada kudratku melawan takdir...


Assalamualaikum..................

No comments:

Post a Comment