Wednesday, December 22, 2010

BAkTi SiSwA (PaUtan KaSEh)

Assalamualaikum...
KAt sini nak cerita sebuah pengalaman aku...yang aku nk menaip pon mcm malas jer ni kan...sape nk bace pon aku tak tau lar..tapi yg penting ini blog aku, punyer suker lar nk tulis aper...tapi kAN! pengalaman ni memang best dan berharge bagi aku, so naluri aku kate kene tulis gak!

terima kaseh dekat rizal bin jamil sebab dia tulis nama aku untuk join program bakti siswa haritu...
baru je habes MSK ingat nak rehat petang tu...time tu hari jumaat 3 dec 2010..

dapat tau name aku tesenarai untuk join pogram ni....so? mcm malas jer? sebab ape? sebab lelaki yang terpilih untuk join sikit jer...aku? rajeh? haidir? abg fais? tu jer? yg lain? hhmm.....................
rizal ngn budak JPP yang lain jadi urusetia....


pogram ni melibatkan 5 politeknik......PSIS tuan rumah...

tak dapat lah aku nak cerita seketol2 pogram ni kat korang yang sedang membacer...cukup lah sedikit cerite yg diselitkan dengan gambar2 sbagai kenangan..ok :)

hari pertama :
aku tak tau pulak program ni ade mak ngn ayah angkat pulak?? aduh!
ni lah tentatif die :
2.00 - 2.30ptg = menaiki bas poli ke kg.parit baru sg. air tawar
2.30 - 5.00ptg = taklimat program dan penyerahan keluarga angkat di masjid parit baru (Aduh!!!)
5.00 - 5.30ptg = solat asar kat masjid parit baru
5.30 - 7.00ptg = bersurai ke rumah keluarga angkat
7.00 - 9.00mlm = solat magrib / kuliyah maghrib ngn sekali isyak
9.00 - 10.30mlm = taklimat untuk aktiviti esok :)

sesungguhnyer pade hari pertama aku sudah dilander kejutan budaye :( ini cerita hari pertama...


ini rumah keluarga angkat aku....

dan aktiviti2 yang seterusnyer di hari2 seterusnyer.....korang tgok gambar jerlar yeh? hahaha....

pertandingan memancing!!! huh! pergi dengan penuh harapan...tapi....
antare kami sekor ikan pon x dapat...
p/s:mate kail besar?

Politeknik Sultan Azlan Shah...kEnangAn...

Wakil Jabatan Perdagangan PSIS (bOYs)..oh Yeah!!!

DAN...AKTIVITI PON BERMULA...

Dafit! hahaha...game mkan buah pear...
pemenang tempat pertama?
kumpulan aku..ha3

game bola tmpar belon?
seronok giler...yg penting kumpulan aku menang tmpt ke3...
jadi lar....><

dan banyak lah lagi game2nyer..
dan yang pasti kumpulan aku, kumpulan 2 membolot kesemua game..
tak cayer? tgok la sndiri..


aku hanyer mampu melihat...
da penat kot..dorang baru smpai..
tuka lak...




akhernyer...Nasi Ambeng...
hu3..no komen..sedap2!


kami menjamu selere dengan penuh selere...
(haidir mkn sorg nasi ambeng!? ha3 tak adil!)


lepas makan...sesi penyampaian hadiah ngn sijil..
yang pasti kumpulaN Aku is the Power Combination.. :)


tangkap gambar ngn pengarah PSIS...
kenangan...SENYUM...1..2..3..
ini sebuah AGENDA :)




3 hari berlalu Program bakti siswa...akhirnye tiba saat untuk aku bersalaman untuk yang terakhir kali dengan mak dan ayah angkat aku selame diorang jage kitorang..maksod aku yang terakhir untuk program ni lah...lain hari inshaAllah jumpe lagi...rumah nye dekat je ngn poli...
akhir kate nk ckp program ni bnyk bgi pengalaman berharge tok aku...Dah lar...penat aku becerite ni.. zamer nk on9 lak pas ni...kwang3..

ini sebuah AGENDA...


No comments:

Post a Comment