Wednesday, November 17, 2010

SeBuaH PeNgHaRgAaN :)

Terkejot! Tersentuh hati tengok sebuah video ciptaan die untuk kiteorang...tibe2 mate aku seolah2 berkaca,aku tertawa sorang-sorang melihat video tu..hahaha...terima kasih "Ejat Kamal"...yeah! sape tak kenal memang rugi...seorang yang berfikiran terbuka, pemurah orangnyer dan sentiasa menjadi teman yang boleh dibawa berbincang! itu bagi aku lah...myb bagi orang laen, banyak lagi yang diorang komen tentang kebaikan ejat ni...!

Satu semester jat, mule2 segan dengan kau...namun dipertengahan sem baru aku kenal siapa ejat ni...kite berjiran ape yang dilakukan mesti sampai kat telinge punye.hahaha... Ejat kau banyak memahami hati aku tau! dan kau juga seorang yang memahami diri orang lain..seronok bile dengar pendapat kau tentang diri aku, memang kelakar. Rindu dengan semua tu :) bagi aku tiada yang serius bile aku berdepan dengan insan bernama ejat ni...cool jer dengan gurau2 die walaupun maken ke penghujung sem maken menjadi2 "gurauan" tu, namun aku tetap bersabar dan die tahu hati aku saat tu. Aku stress jat kan? hahahak.. 

"Kau seorang yang suke membantah situasi" itu kata2 ejat dekat aku yang buat aku tertawa dan teringat sampai sekarang jat.. terlalu kelakar aku dengar tau!. Susah senang aku, kau sentiase wujud jat, kadang2 malu dengan kau jat...hormat kau sebagai "abang". Dari pagi sampai ke malam, esok dan seterusnya gelak ketawa kau x pernah surut kat aras3 tu..ditambah lagi dengan GENG2 JP yang 24jam happy go laki...pkul 2 3pagi itu masih muda bagi korang...


Gambar atas ni memang aku no komen :( full of memory.......
Kini...itu semua tinggal kenangan manis bagi kite jat...kau ke L.i aku sem3 kau sem4 aku L.i...tapi bak kate kau semua tu bukan penghalang untuk kite terus berhubung dan berkawan, kongsi masalah, gurau senda, hilai tawar itu semua tidak hilang selagi aku mengenali kau...banyak jase kau kan? isyk! happy lah! ape sedih2 ni...ejat x pernah sedih ok! hahaha...ok lar, dikesempatan ini gak, memang khas sebenarnya penulisan ini aku tulis untuk menghargai jase kau terhadap aku dan kawan2 yang lain. bagi aku untuk mencari seorang sahabat yang seperti kau, ianya amat sukar jat...tanyelah roomate kau sendiri, aku yakin kawan seperti kau tak kan dapat aku temui lagi sebagai pengganti...InshaAllah jat, kalau rezeki tak kemane, ade jodoh kite berjumpe lagi..

Tahniah untuk kau dan farhan tak lupe nazim yang akan melangkah ke dunia pejabat 29hb ni...doakan kami di semester 3 nanti. aku berdoa agar kite semua diberi petunjuk oleh Allah untuk meneruskan kehidupan sebagai seorang pelajar yang cemerlang dunia dan akhirat, permudahkan segala urusan dan lapangkan dada dan iman kami, untuk menimba ilmu sebanyak mungkin! Semoga kita beroleh kemenangan di dunia dan diakhirat.
semoga kau berjaya dengan impian dan cita2 kau jat..ingat, faktor kejayaan bukan terletak pada kepandaian dan kekayaan semata-mata tetapi terletak pada usaha yang sedikit tetapi berterusan...
aku petik satu Mutiare kate "JIKA ANDA BERSAHABAT BERSIAPLAH UNTUK BERKORBAN DEMI SAHABAT
ANDA TERSEBUT". So? memang betol lah? Ejat memang telah banyak berkorban untuk kawan2 dia,hahaha.....ketawa aku jat...bla bla bla bla! x per jat! x yah fikir dah! ok ok, aku tau semaken banyak aku merepek semaken besar mulot kau menguap ye? haHAHAhaha...Akhir kate dari Amir untuk jat....

 HadiAH TeRbAiK: 

KepADa KaWaN - keSETIAan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
KePaDa YanG tUA - HaRgaI buDi meRekA dAn kEsEtiAaN.
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan.
                                                                                

P/s : Aku simpan semua kenangan!!! (Kawan Mematangkan aku!)
Ikhlas dari sahabatMu : Muhammad Amir 'Izzat Rosli 

3 comments:

  1. segala yang bermula pasti akan berakhir..tetapi yang berakhir itu pasti akan memulakan episod yang baru...persahabatan yang mekar terlalu berharga dan bernilai..andainya penilaian ditimbang...ia bukanlah sekadar sebutir permata..harganya tak akan dapat dibayar dengan sebarang nilai kerana nilainya amat tinggi melangit tiada puncak...Amir..persahabatan kita adalah takdir Allah..Allah memberikan rezeki yang amat mahal nilainya..dengan izinnya akan aku jaga dan tatang persahabatan ini sehingga selama2nya..tiada kata lain yang dapat aku ungkap..selain.. AKU SAYANG KAU..AMIR!!

    ReplyDelete
  2. Satu Penghargaan Baru didengarkan Oleh Amir Izzat Baru Sedikit ,, BelUm LaGi Korang mendengar KATA2 dari RIZAL,HAZRIN,Mok,Aku dan yang lain2

    EJAT KAMAL adalah kawan yang sukar untuk dicari ganti ... dia bukan seorang yang berkira,senang bawa berbincang,seorang yang sangat jujur apebila dengan ku yang Giloz ni!!!!
    happy good lucky,jarang marah n jangan diransang kemarahan nye .. hahahha n banyak lagi ejat!!!!! CUMA AKU RESPECT Ko N SANGAT2 TERASA PENGORBANAN YANG KO BUAT APABILA KO SUDI MENJAGA HAZRIN YANG LEPAS EXIDENT

    masa tu lah aku boleh melihat kau bukan SEKADAR kawan tapi adalah SAHABAT dikala susah senang ko bersama dengan kawan ko .. ada x ORANG SUDI BUAT MCM TUh?Xda pun walaupun kau baru KENAL DIA tapi KAU JAGA DIA BAGAIKAN DAH LAMA KENAL
    TAHNIAH EJAT!! sanpai mati pun jasa ko orang INGAT!!!!

    serius sEM 2 ni aku x percaya sebenarnye dapat mengenali ko n x sangka ... aku yang dikatakan sombong n kekwat gagagagaagaga:P dapat berkawan gan ko n GROUP JP>

    JODOH PERTEMUAN DI TANGAN TUHAN .. akhirnya BERsaTU JUGA AKU DENGAN SATU JP!!

    THANK COZ SUDI TERIMA DIRI YANG SERBA HINA NI DI DALAM GROUP KORANG .. SEGALA KENANGAN SEM 2 TIDAK ADA TOLAK BANDINGNYA !!! HARAP2 hubuNGAN BERKEKALAN!!

    SAYANG EJAT,AMIR HAZRIN MOK FAIZAL,ZAMIR,AFIQ n SMEUA ..!! rIndU koRAng!!!

    ReplyDelete
  3. tq ...semua ni adalah kerana nilai persahabatan xmengira waktu tempoh dan ketika..bagi aku tanggungjawab aku sebagai kwn dan sahabat tuk membantu..yer...tiada lagi sahabat yang terbaik seperti anda semua..Amir, Hazrul, Hazrin, Farhan, Hafizz, Faisal, Rizal, Afiq, Zamir, Rajih, dan yang lain2 benar2 membuktikan wujudnya sahabat dalam dunia ni..aku hanya minta satu sahabat tapi aku dapat lebih dari itu..terima kasih Allah, terima kasih semua..
    kepada Haz..ingatlah dirimu sentiasa dihargai oleh aku..dan yang lain2..dirimu sentiasa dipersila untuk bersama kami..ingatlah, selagi nyawa dikandung badan aku akan hargai korg semua..insyallah ..persahabatan ini akan terus mekar dan bercambah..jayakannya bersama,k..

    ReplyDelete